نوشته شده توسط : yasamin

 

استان گلستان یکی از استان های شمالی ایران است. جمعیت استان گلستان بر اساس سرشماری سال 1390 بالغ بر 1,777,014 نفر است که از این تعداد 51/0 درصد روستانشین می باشند.

مرکز این استان، گرگان پر جمعیت ترین و بزرگترین شهرستان می باشد. مردم استان گلستان به زبان های ترکمنی، مازندرانی، فارسی و ترکی سخن می گویند. دو قوم بزرگ استان گلستان را شمالی ها و ترکمن ها تشکیل داده اند.
گلستان نام جدیدی برای یک سرزمین تاریخی می باشد که در طول تاریخ و تا سده هفتم هجری به نام ایالت گرگان و از آن پس تا اغاز سده دهم به نام استرآباد و در نوشته های دوران اولیه اسلامی به نام (جرجان) و از اسفند 1316 گرگان نامیده شده است.
پیشینه تاریخی این سرزمین به 7 هزار سال پیش و در غار کیارام واقع در روستای (فرنگ) به دوران پارینه سنگی بر می گردد. پژوهش های تازه نشان داده است که منطقه گرگان از 6 هزار سال پیش تمدن پیش از آریایی ها را در خود جای داده بوده است؛ کهن ترین آثار دوره نوسنگی ایران از غار کمربند و غار هیتو در نزدیکی بهشهر پیدا شده است. این آثار از آشنایی مردمان آن زمان به سفالگری، هنر بافتن، اهلی کردن جانورانی مانند بز کوهی و ساخت ابزارهای سنگی صیقلی حکایت دارد.
استان گلستان بیش از 600 هزار هکتار زمین آبی و دیم زیر کشت دارد. گندم، جو، پنبه و آفتاب گردان از فرآورده های کشاورزی اصلی این استان است.بیش از 50 درصد از پنبه و 10 درصد از گندم کشور از این استان به دست می آید.
همچنین برنج، سویا، بادام زمینی، سبزی ها به ویژه خیار و کاهو، زیتون و دیگر دانه های روغنی نیز در این استان کشت می شود. بیش از 40 درصد دانه های روغنی کشور از زمین های این استان به دست می آید. و از این نظر رتبه نخست را در کشور دارد.
پرورش ماکیان در مرغداری ها، پرورش کرم ابریشم، و پرورش ماهی نیز در جای جای این استان انجام می شود.
از دیگر عوامل موثر بر اقتصاد استان گلستان گردشگری می باشد.این استان با داشتن مناطق و شهرستان های زیبا هر ساله توریست های داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند.
صنایع دستی زیادی از جمله ابریشم بافی، جاجیم و…سوغات هایی نظیر نان شیرینی، زنجبیلی، قطاب، حلوا گردویی، نان کاک و… می توانند ره آورد سفر مسافران به این استان باشند.
• ثبت شرکت در گلستان :
امروزه یکی از بهترین موقعیت های مناسب جهت کسب و کار، ثبت شرکت در این استان می باشد..
از مهم ترین مزایای ثبت شرکت در گلستان عبارت است از :
– امکان استفاده از تسهیلات بانکی و مالی
– جهانی شدن و عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی کشورهای دیگر
– تحت پوشش بیمه قرار گرفتن
– ثبت کسب و کار به صورت رسمی و مورد تایید قانون
– امکان تبلیغات گسترده
– شرکت در مناقصات و مزایدات
– بهره گیری از معافیت های دارایی با توجه به نوع فعالیت
در قانون تجارت ایران انواع شرکت های تجاری قابل ثبت عبارتند از : (شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت مختلط سهامیف شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت تضامنی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی).
از این بین، بیشترین شرکت هایی که در اداره ثبت شرکت ها به ثبت می رسند شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص می باشند زیرا اینگونه شرکت ها با حداقل تعداد شریک و حداقل یک میلیون ریال سرمایه بدون هیچگونه واریزی تشکیل می گردد.در ادامه شرایط ثبت آنها بیان می گردد.
• شرکت با مسئولیت محدود :
شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود درشرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.در اسم شرکت باید عبارت « با مسئولیت محدود» قید شود.
• شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در گلستان :
– حضور حداقل دو نفر به عنوان عضو
– سرمایه شروع کار برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود صد هزارتومان
– تعهد به پرداخت کل سرمایه
• مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در گلستان :
– فتوکپی شناسنامه و کارت ملی همه اعضاء
– دو برگ شرکتنامه
– دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود
– اخذ گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از دفاتر پلیس +10
– دو نسخه اساسنامه
– اقرارنامه امضاء شده
• شرایط مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی خاص در گلستان :
– حداقل سه نفر سهامدار به همراه 2نفر بازرس که بازرسین نباید نسبت فامیلی با اعضاء داشته باشند.
– حداقل آورده نقدی یک میلیون ریال
– حداقل 35 درصد سرمایه برای ثبت شرکت باید نقدا پرداخت شود.
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهام خاص در گلستان :
– تصویر مدارک شناسایی اعضاء شامل (کارت ملی و شناسنامه)
– امضاء اقرارنامه
– گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای تمام اعضاء
– اخذ مجوز در صورت نیاز
• مراحل ثبت شرکت در گلستان :
برای ثبت شرکت در گلستان بایستی مراحل زیر را طی کنید :
1- تهیه مدارک لازم از قبیل :
الف) شناسنامه و کارت ملی
ب) گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

4- مدت و موضوع فعالیت، نشانی شرکت و سرمایه شرکت قید شود.
5- سمت و نام شرکاء و سهام هر یک از آن ها را مشخص نمایید. همچنین اگر شرکت شعبه ای دارد باید مشخصات آن معرفی گردد.
6- پس از تایید اطلاعات، اساسنامه و شرکتنامه را در سایت بارگزاری نمایید.
7- پیش فرض های اساسنامه و شرکتنامه را پر کنید و سپس تصویر برابر با اصل شده آن ها را در سایت بارگزاری نمایید.
8- بعد از انجام این مراحل اداره ثبت شرکت ها از شما می خواهد که مدارک را برای آن ها ارسال کنید.
9- اقدام آخر بعد از تایید تمام مدارک، شماره ثبت شرکت داده می شود و باید آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی چاپ کنید.آگهی اطلاعات باید در بر دارنده اطلاعاتی نظیر نام شرکت، نوع فعالیت، مدت و اطلاعاتی از این دست باشد.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


شرکت ها بعد از آن که به ثبت رسیدند موظف هستند تا با مراجعه به اداره دارایی پرونده مالیاتی و دفاتر قانونی خود را دریافت نمایند. این شرکت ها که شرکت های بدون فعالیت نام دارند هر ساله باید این دفاتر را در موعد مقرر دریافت کنند و با تکمیل آنها به اداره دارایی برای یک سری قوانین مالیاتی و دولتی تحویل دهند.

گاهی ممکن است شرکتی همه فعالیت های ثبتی را انجام دهد ولی کد اقتصادی و پرونده دارایی را دریافت نکنند و یا بعد از مدتی فعالیت به هر دلیل فعالیت خود را متوقف نمایند. شرکت هایی که به هر دلیل هیچ فعالیتی در آنها انجام نمی شود و حتی کوچکترین قرارداد و خرید و فروشی در این شرکت ها انجام نمی شود شرکت های غیر فعال یا بدون فعالیت هستند که باید در این خصوص اداره دارایی اطلاعات لازم را دریافت نماید. عدم دریافت اطلاعاتی توسط این اداره به منظور عدم ارائه دفاتر محسوب می شود و نه عدم فعالیت شرکت.

شرکت های بدون فعالیت
به همین دلیل توصیه می شود که شرکت هایی که پس از آگهی و ثبت شرکت خود اقدامی انجام نمی دهند و یا بعد از مدت زمانی مشخص قصد انجام عملیاتی را ندارند این موضوع را با نامه ای تحت عنوان نامه عدم فعالیت به اداره دارایی اطلاع رسانی کنند.
بنابراین با تشکیل شخصیت حقوقی در هر قالب تعریف شده در قانون تجارت وظایفی بر عهده شرکت ها است که باید هر ساله انجام دهند و در صورت عدم انجام این فعالیت ها موجبات جریمه مالیاتی و یا علی الراس شدن مالیات را برای خود فراهم می کنند.

در نتیجه شرکت پس از ثبت ، اولین اقدامی که باید انجام دهد این است که تشکیل پرونده مالیاتی بدهد. برای این کار باید حوزه مالیاتی خود را مشخص کند تا بتواند در پایان سال مالی تعیین شده در اساسنامه شرکت فعالیت و یا عدم فعالیت خود را به اثبات برساند.
این موضوع از آنجایی بیشتر اهمیت پیدا می کند که در زمان نهایی شدن ثبت شرکت خود اداره ثبت شرکت ها هم موضوع را از طریق نامه ای به اداره دارایی گزارش می دهد.


از این رو توجه به شرایط زیر برای تعیین فعالیت اهمیت دارد:
شرکت ها باید هر ساله در ابتدای سال یعنی در ۴ ماهه نخست سال بعد اظهارنامه مالیاتی سال قبل را به اداره مالیاتی تحویل داده باشند. بنابراین شرکت های بدون فعالیت مطابق با قانون باید اظهارنامه خود را تنظیم نمایند و به همراه دفاتر خود بصورت کاملا سفید تحویل دهند. برای این کار هم می توانید حضوری اقدام نمایید و هم از طریق پست.

دفاتر حقوقی شرکت ها شامل یک دفتر روزنامه و یک دفتر کل می باشند که بعد از نهایی شدن شرکت و بصورت سالیانه در اختیار شرکت ها قرار می گیرد و باید مطابق با قوانین و مقرراتی بدون خط خوردگی و با دقت و تمیز در هر روز تکمیل و در نهایت در پایان تحویل داده شود. عدم ارائه این دفاتر جریمه مالیاتی به همراه دارد یعنی مالیات بصورت علی الراس محاسبه می شود و دفاتر برای سال بعد دیگر تحویل گرفته نمی شوند و دفاتر جدید هم صادر نمی شود.

شرکت های بدون فعالیت
شرکت ها زمانی می توانند نامه عدم فعالیت را تنظیم و به اداره دارایی ارائه نمایند که واقعا هیچ فعالیتی نداشته باشند زیرا در صورت مشهود شدن این موضوع از طریق اسناد دیگر ، مثلا در زمان خرید به نام شرکت یک فاکتور هم از فروشنده کالا به اداره مالیات ارائه می شود ، باعث جریمه شرکت خواهد شد.

در نظر داشته باشید که تنها شرکت های غیر فعال دوره قبلی عدم فعالیت خود را می توانند گزارش نمایند. یعنی هر سال باید نامه عدم فعالیت سال قبل را نهایتا ارائه نمایند و دوره های قبلی شامل حال عدم فعالیت نمی شوند.

شرکت های بدون فعالیت
همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که عدم گردش مالی در سیستم یک شخصیت حقوقی به معنی عدم فعالیت تلقی نمی شود. حتی یک خرید کوچک و یا داشتن یک قرار داد بلند مدت هم می تواند به عنوان فعالیت مد نظر قرار داده شود.
نامه عدم فعالیت شرکت را نمی توان برای سال بعد تنظیم کرد.

در صورتیکه مدت زمان زیادی از عدم فعالیت شرکت بگذرد شرکت منحل خواهد شد بدون تشکیل پرونده مالیاتی و یا دارایی نمی توانید نامه عدم فعالیت تنظیم کنید.

نامه عدم فعالیت را هر بار باید تکرار کرد. یعنی اگر شرکتی چند سال فعالیت ندارد باید در هر سال برای عدم فعالیت سال قبل نامه عدم فعالیت ارسال شود.

در نتیجه اگر شرکت های غیر فعال در موعد مقرر یعنی در زمان چهار ماهه اول سال نسبت به اعلام غیر فعال بودن شرکت امتناع کنند و یا فراموش کنند و یا دفاتر پلمپ خود را به همراه اظهارنامه مالیاتی سال قبل ارسال نکنند مشمول جریمه علی الراس شدن مالیات می شوند.

شرکت های بدون فعالیت
نکته مهم این است که شرکت ها تنها به اندازه سود و دست آورد مالی که دارند هر ساله مطابق با دفاتر پلمپ و اظهارنامه مالیاتی خود مشمول پرداخت مالیات می شوند و اگر شرکتی فعالیت کم داشته باشد نیازی به پرداخت مالیات سنگین ندارد و نباید از این موضوع ترسی به دل راه داد.

اما اگر در زمان مقرر اقدام به ارائه نامه عدم فعالیت نکنید و یا دفاتر خود را از ترس مالیات زیاد ارسال نکنید این موضوع می تواند بهای سنگینی برای شما داشته باشد. مالیات علی الراس معمولا از دید صاحبین شرکت منصفانه نیست و سنگین تر محاسبه می شود.

تنطیم دفاتر پلمپ و یا ارائه اظهارنامه مالیاتی و حتی اقدامات مربوط به شرکت های غیر فعال معمولا با حساسیت زیادی دنبال می شود. بخصوص اگر شرکتی بدون دلیل چند بار اجازه دهد که مالیات او علی الراس شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

در مقاله مجزایی در خصوص ثبت اختراع و قوانین ثبت اختراع توضیحات فراوانی آوردیم و گفتیم که اصولا به چه چیزی اختراع گفته می شود و چگونه و در چه شرایط و مراحلی باید ثبت شود. با طی مراحل ثبت اختراع، فردی که آن را ثبت کرده می تواند یک گواهینامه ۲۰ ساله انحصاری دریافت نماید که طی آن این فرد و یا شرکت می تواند از نتیجه مطالعات و تلاش ذهنی خود با فروش این حق و یا با راه اندازی و ثبت یک شرکت و تولید و استفاده از اختراع خود سود آوری و منفعت طلبی کند.


این موضوع اهمیت زیادی برای حمایت از مخترعین دارد و بدون تردید بدون این کار و با عدم ثبت اختراع در واقع مخترع به خود ضربه بزرگی زده است.

اختراع انواع مختلفی داشت و در حوزه های مختلف منطقه ای، کشوری و بین المللی قابل ثبت می باشد و ثبت این اختراعات در اداره مالکیت معنوی انجام می شود.

ثبت اختراع
 
ورقه اختراع تکمیلی

مطابق با بند ۴ ماده ۱ کنوانسیون پاریس زمانی که فرد مخترع در ادامه اکتشافات و مطالعات خود و بعد از ثبت اولیه اختراع تغییراتی در راستای بهبود و تکمیل تر شدن یافته و یا وسیله اختراع شده خود انجام دهد می تواند با دریافت ورقه ای به نام ورقه اختراع تکمیلی این تغییرات را که باعث بهبود و توسعه بیشتر اختراع شده باز هم به ثبت کند و به اختراع خود در واقع اضافه کند.

ورقه اختراع تکمیلی به انواع مختلف اختراع صنعتی تعلق می گیرد و باید مطابق با قوانین کشور مورد شناسایی قرار گرفته باشد. منظور اینکه ممکن است با وجود اینکه اختراع در ابتدا مشکلی برای ثبت نداشته است ولی در ادامه و با ایجاد این تغییرات برای نظم و قوانین کشوری اختلال ایجاد کند و یا مورد قبول عفت و شئونات اسلامی نباشد.

چرا که در ماده ۲۸ قانون ثبت علائم و اختراعات به صراحت آمده است که هر اختراع و یا اختراع تکمیلی باید مطابق با قوانین کشور باشد و مغایر با نظم عمومی و عفت جامعه نباشد.

البته باید در نظر داشت که گاهی اختراع تکمیلی به عنوان یک اختراع جدید شناخته می شود و باید بصورت مجزا به ثبت رسیده شود. مطابق با ماده ۳۷ قانون علائم و اختراعات اگر این اختراع تکمیلی بعد از اینکه اختراع قبلی وارد بازار داخلی و یا خارجی شده و برای افراد و عموم مردم مشهود شده است رونمایی شود باید در قالب اختراع جدید درخواست و ثبت شود.

از این ماده می توان اینگونه استنباط کرد که زمانی می توان ورقه تکمیلی اختراع را دریافت کرد و به اختراع قبلی موضوع و یا چیزی را اضافه کرد که اختراع وارد بازار نشده باشد و مردم آن را هنوز نشناخته اند و مورد استفاده قرار نداده اند.

مطابق با ماده ۳۵ آئین نامه اصلاحی قانون ثبت علائم و اختراعات همچنین در صورتیکه ورقه اختراع تکمیلی دریافت و به اختراع قبلی موردی افزوده شود تمامی مقررات قبلی برای اختراع باید در نظر گرفته شده و تابع همان ورقه ثبت اختراع باید باشد و مدت اعتبار اختراع از زمان ثبت اولیه اختراع محاسبه می شود و این ورقه تکمیلی اختراع در مدت زمان اختراع و گواهینامه صادره تاثیری نمی گذارد.

ضمنا در ماده ۳۶ همین آئین نامه اینگونه آمده است که صاحبین اختراع برای تکمیل کردن اختراع قبلی خود باید تابع مقررات قانون ثبت علائم و اختراعات باشند و تمامی مقررات عنوان شده در نظامنامه مربوط به اختراع را هم رعایت کرده باشد.

ضمنا باید هزینه حق ثبت مجدد و سایر مخارج مانند مخارج بررسی درخواست و … نیز دوباره پرداخت شود.

البته افراد دیگری هم می توانند از طرف صاحب اختراع به ورقه اصلی اختراع موردی را اضافه و ورقه اختراع تکمیلی برای اختراعی دریافت نمایند.

این موضوع در ماده ۳۷ آئین نامه تشریح شده است. ولی باید در نظر داشت که این فرد حق استفاده از اختراع را نخواهد داشت. ولی صاحب اختراع نیز نمی تواند از اختراع تکمیلی اضافه شده به اختراع خود استفاده کند و این حق را مگر با رضایت و توافق یکدیگر نخواهند داشت.

برای ثبت اختراع و یا ثبت ورقه اختراع تکمیلی شناخت شرایط ثبت اختراع و همچنین قوانین و مقررات مربوطه قبل از اقدام برای ثبت اهمیت زیادی دارد. متقاضی باید بداند نحوه ثبت اختراع و یا اضافه کردن موردی به اختراع تابع چه قوانینی است تا بتواند از حق خود به خوبی دفاع و استفاده کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


فرایند ثبت برند از جمله ثبت برند تخمه آفتابگردان در اداره مالکیت معنوی که مستقیما زیر نظر نهاد ثبت اسناد و املاک کشور است، انجام می شود. هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند یک یا چندین برند برای خود به ثبت برساند.

ثبت برند باعث می شود تا بتوانیم سرویس ها و کالاهایمان را در جهان از سایر رقبا متمایز نماییم و تولید کننده یا کارفرما به این اطمینان خاطر می رسد که از اسم و برند آن، فرد دیگری نمی تواند سو استفاده نماید زیرا نام و علامت یک تیم، اعتبار معنوی آن به شمار می آید و مخاطبین نیز شمارا با آن اسم و برند می شناسند.

بنابراین یک تولید کننده یا هر فردی که فعالیت اقتصادی داشته باشد باید براساس مقررات تجارت برای کسب و کار خود یک نام منحصر به فرد خاص و یک علامت تجاری برگزیند و آن را در اداره مالکیت معنوی ثبت کند.

 

ثبت برند مواد غذایی
برای راحتی در انتخاب برند متناسب با مواد غذایی گوناگون، این مواد به دسته‌بندی‌های معین تقسیم شده‌اند. برای ثبت برند مواد غذایی ابتدا باید بدانید که مواد غذایی موردنظر شما در چه گروهی قرار دارد:

شیر و لبنیات
گوشت و حبوبات و خشکبار
میوه ها و سبزیجات
نان و غلات
میوه و سبزیجات
پس تا اینجای مقاله ثبت برند تخمه آفتابگردان متوجه شدید که تخمه آفتابگردان در چه گروهی از مواد غذایی قرار دارد.

شرایط ثبت برند تخمه آفتابگردان
برند مورد استفاده بر روی محصول که برای ثبت ارائه می شود یا برند مشابه آن، نباید قبلا ثبت شده باشد.

از ویژگی های نشان تجاری، نو بودن آن است. یعنی برند باید همراه با طراحی و ظرایف شکلی باشد و نباید فقط علامت های پیش پا افتاده ای باشد.

برند علاوه بر اینکه باید با دیگر برندها فرق داشته باشد، بایستی با نوع و جنس محصول نیز مرتبط باشد.

برند باید صداقت و وضوح داشته باشد و در آن عناوین عام و گمراه کننده به کار گرفته نشده باشد.

ثبت برند تخمه آفتابگردان

نحوه ثبت برند تخمه آفتابگردان
یکی از نیازهای قانونی و حقوقی در زمینه صنعت مواد غذایی، ثبت برند مواد غذایی است. از اساسی ترین و مهم ترین نیاز انسان ها محصولات غذایی می باشد، به همین دلیل بازار مربوط به مواد خوراکی رونق بیشتری دارد و نسبت به دیگر نیازها فعال تر است. برای ثبت برند ابتدا شما باید یک اسم مرتبط با خشکبار و تخمه آفتابگردان انتخاب کنید.

 

شاخصه های برند خوب
در حد امکان تک سیلابی باشد.
از عناوین ساده و منحصربه فرد استفاده شود.
تقریبا با زمینه فعالیت شما ارتباط داشته باشد.
به برند های دیگر شباهت نداشته باشد.
جامعه هدف را به چالش بکشد.
ریشه فارسی داشته باشد.
با موازین اسلامی مغایرت نداشته باشد.
عناوین عام نداشته باشد.
نکته: اسم انتخابی باید در فرهنگستان لغت دارای معنی باشد در غیراینصورت برای ثبت آن باید کارت بازرگانی داشته باشید.

چگونگی ثبت برند مواد غذایی
در حقیقت شرکت هایی که فعالیت آن ها در اساسنامه خود، تولید و توزیع و یا خدمات مرتبط با مواد غذایی باشد، علاوه بر اخذ مجوز فعالیت از نهاد غذا و دارو، در حین فعالیت نیز باید دارای برند و یا نشان تجاری معین و ثبت شده باشند.

تولید مواد خوراکی و فروش و توزیع محصولات غذایی، شغلی پر درآمد و پایدار بوده و هست و به علت درخواست زیاد برای خرید مواد غذایی، تعداد تولیدکنندگان و ارائه دهندگان مواد غذایی بیشتر از هر صنعت دیگری است، بنابراین درخواست به منظور ثبت برند مواد غذایی در طبقات گوناگون بسیار زیاد است و میزان علامات تجاری به ثبت رسیده در این حوزه به علت تراکم مواد بالا، بسیار زیاد و گاها ثبت نشان تجاری یا برند مواد غذایی از جمله ثبت برند تخمه آفتابگردان برای بعضی از داوطلبان، امری پیچیده و مشکل می باشد.

 

چه اشخاصی می توانند ثبت برند انجام دهند؟
هم شخص حقیقی و هم شخص حقوقی که اسنادی مبنی بر تولید-پخش-بسته بندی-تجارت و یا واردات و صادرات محصول) و یا اسنادی برای فعالیت در حوزه خدماتی منحصربه فرد داشته باشد می تواند در همان حوزه درخواست ثبت نام و برند خود را بدهد.

مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقوقی
یک نسخه از مدارک شناسایی مدیرعامل.
جواز کسب یا پروانه بهره برداری
آخرین آگهی تغییرات (از تاریخ ثبت آخرین تغییرات نباید بیش از 2 سال گذشته باشد)
آگهی ثبت
مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقوقی
یک نسخه از مدارک شناسایی
جواز کسب یا پروانه بهره برداری
هزینه ثبت برند تخمه آفتابگردان
هزینه ثبت برند متفاوت است به گونه ای که اگر شخصی بخواهد از حروف لاتین استفاده نماید باید برای دریافت کارت بازرگانی یا کارت عضویت اقدام نماید که باعث افزایش هزینه ثبت برند می شود.

هزینه ثبت برند شامل هزینه ثبت اظهارنامه و انتشار دو سری آگهی روزنامه رسمی است که نسبت به اطلاعات اگهی روزنامه هزینه آن فرق می کند.

 

درمجموع هزینه ثبت برند شامل موارد زیر است:
ثبت اظهارنامه و اضافه طبقا
هزینه دریافت کارت بازرگانی یا کارت عضویت در صورت نیاز
هزینه انتشار آگهی های روزنامه رسمی.
تمدید ثبت برند و طرح



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


اگر قصد ثبت شرکت در بوئین زهرا را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شهرستان بوئین زهرا در استان قزوین قرار دارد. این شهرستان دارای چهار بخش به نام های مرکزی، دشتابی، رامند و شال است. همانطور که می دانید استان قزوین یکی از مناطق زلزله خیز کشور است و زلزله خیز ترین شهرستان این استان، شهرستان بوئین زهرا است که در سال 1341 نیز 20000 نفر بر اثر زلزله در این شهرستان جان باختند. دو زبان تاتی و آذری در این شهرستان رواج دارد اما اکثریت به زبان تاتی سخن می گویند. در سرشماری های انجام شده در سال 1390 جمعیت شهرستان بوئین زهرا بیش از 164000 نفر گزارش شده است. کشت پسته در بوئین زهرا رتبه اول را دارد و در درجه دوم گردو و انگور کشت خوبی دارند البته از دیگر محصولات این شهرستان می توان به پیاز و پنبه نیز اشاره کرد.

مزایای ثبت شرکت در بوئین زهرا
کسانی که می خواهند برای اولین بار کسب و کار خود را راه اندازی کنند وقتی نوبت به ثبت شرکت و کسب و کارشان می رسد با این سوال مواجه هستند که چه نیازی است شغل خود را در قالب یک موسسه و یا شرکت راه اندازی کنیم؟ و یا ثبت شرکت چه مزایایی برای کسب و کار من دارد؟

بهتر است بدانید ثبت شرکت باعث می شود کسب و کار و فعالیت های تجاری، تولیدی، خدماتی و… شما در چارچوب قانون قرار گیرد. هنگامی که شما شرکت خود را به ثبت می رسانید تمامی فعالیت هایی که انجام می دهید تحت حمایت دولت و قانون تجارت است و اگر مشکلی بین طرفین قرارداد و شرکا پیش بیاید از طریق قانون به راحتی قابل پیگیری خواهد بود. از دیگر مزایای ثبت شرکت می توان به عقد قرارداد با اشخاص حقیقی وحقوقی اشاره کرد چرا که امروزه افراد حقیقی و حقوقی به سختی با اشخاص حقیقی وارد معامله می شوند و درصد اعتماد به اشخاص حقیقی بسیار پایین تر از اشخاص حقوقی است.

از مهمترین مزیت ثبت شرکت، امکان شرکت در مزایدات و مناقصات است که از این طریق می توان سود کلانی را برای شرکت به دست آورد و همچنین شما در این جلسات می توانید با شرکت های بزرگ و معتبری آشنا شوید. هنگامی که شرکت خود را به ثبت می رسانید تمامی وظایف میان شرکا و سهامداران تقسیم می شود در این صورت وظایف دقیق تر انجام می شود و همچنین تمامی مسئولیت ها بر عهده یک شخص نیست و در صورت داشتن بدهی و یا دیگر مشکلات تنها یک شخص پاسخگو نخواهد بود.

ثبت شرکت در بوئین زهرا

انواع قالب های ثبت شرکت در بوئین زهرا
شرکت سهامی عام
شرکت سهامی خاص
شرکت با مسئولیت محدود
شرکت تضامنی
شرکت نسبی
شرکت مختلط سهامی
شرکت مختلط غیر سهامی
شرکت تعاونی
ثبت شرکت سهامی خاص در بوئین زهرا
شرکت های سهامی خاص را می توان با حداقل 5 عضو تشکیل داد که 3 نفر به عنوان سهامدار و اعضای هیات مدیره و دو نفردیگر نیز به عنوان بازرسین اصلی و علی البدل انتخاب می شوند. حداقل سرمایه اولیه نیز برای تشکیل چنین شرکتی یک میلیون ریال است، هر چه مقدار سرمایه اولیه زیاد باشد به همان میزان حق الثبت زیاد می شود. در شرکت های سهامی خاص تمامی سرمایه به وسیله موسسین شرکت تامین می شود و همه سرمایه در همان ابتدا به سهام تقسیم می شود. سهامداران موظف به سپرده گذاری حداقل 35% از سرمایه شرکت به حساب شرکت در حال تاسیس هستند و 65% باقی مانده نیز در تعهد سهامداران باقی می ماند. در شرکت سهامی خاص همه سهامداران به میزان سرمایه ای که به شرکت آورده اند در برابر تعهدات و قروض شرکت مسئولیت بر عهده خواهند داشت.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در بوئین زهرا

ارائه دو نسخه از اظهار نامه شرکت سهامی خاص
ارائه دو نسخه از اساسنامه
ارائه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسان شرکت
ارائه دو نسخه از صورت جلسه هیات مدیره
ارائه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی همه اعضای هیات مدیره، سهامداران و بازرسان شرکت
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه همه سهامداران، اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و بازرسان شرکت
ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% از سرمایه شرکت به حساب شرکت در حال تاسیس
ارائه مجوز در صورت نیاز
ارائه وکالت نامه در صورتی که امور مربوط به ثبت توسط وکیل انجام می شود.
ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بوئین زهرا
شرکت با مسئولیت محدود را می توان با حداقل دو عضو تاسیس کرد. حداقل سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است که تمامی سرمایه تحت عنوان سهم الشرکه باقی می ماند. تمامی سرمایه در اختیار مدیر عامل قرار داده می شود و اقرار نامه ای مبنی بر دریافت تمامی سرمایه از جانب مدیر عامل امضا می گردد. همه شرکا تنها به میزان آورده خود به شرکت در برابر دیون و تعهدات شرکت مسئول هستند. در کنار نام شرکت باید عبارت “شرکت با مسئولیت محدود” به صورت خوانا و بدون فاصله قید شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بوئین زهرا
ارائه دو برگ از تقاضا نامه شرکت با مسئولیت محدود
ارائه دو برگ از شرکتنامه
ارائه دو جلد از اساسنامه
ارائه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین شرکت
ارائه صورت جلسه اعضای هیات مدیره
ارائه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی همه شرکا، اعضای هیات مدیره، بازرسین و مدیر عامل شرکت
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه همه اعضای هیات مدیره، بازرسین و مدیران شرکت
ارائه مجوز در صورتی که موضوع فعالیت شرکت نیاز به اخذ مجوز داشته باشد.
ارائه وکالتنامه در صورتی که وکیل امور مربوط به ثبت را انجام می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 


ثبت شرکت در فنوج نیازمند مراحل و توضیحاتی است که در این مقاله به آن می پردازیم.شهر فنوج یکی از شهرستان استان سیستان و بلوچستان به حساب می آید جمعیت این شهر برابر 69161 نفر تا سرشماری سال 1395 می باشد و مساحت آن برابر 700 هکتار است ز جاذبه‌های گردشگری شهرستان فنوج می‌توان به محله باستانی پشت قلعه اشاره کرد که قدمت آن به قبل از اسلام و ورود آریایی‌ها (از شاخه گرامات) به این سرزمین می‌رسد و آماده پذیرش گردشگران عزیز می‌باشد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری می‌توان به مسجد پشت قلعه مربوط به دوره صفویه می‌باشد, این مسجد در محله باستانی پشت قلعه قرار دارد.

 

مزایای ثبت شرکت
شرکت بین یک یا دو نفر که هدفی مشترک دارند برای رسیدن به سوددهی های بیشتر تاسیس میشود. در ابتدای کار شاید نیاز به اینکه شرکت تان را به ثبت برسانید نداشته باشید اما به مرور زمان به این امر نیاز خواهید داشت زیرا مزایای زیادی برای شرکت و کسب و کار شما به ارمغان می آورد از جمله این مزایا ها می توان به اعتبار بخشیدن به کسب و کار و افراد شرکت , انجام فعالیت های شرکت به صورت اشتراکی , حمایت دولت از این شرکت ها , کیفیت بالاتر و خدمات بیشتر , استفاده از تسهیلات بانکی , حضور در مزایده ها , انجام تبلیغات قدرتمند و جلب اعتماد دیگر شرکت ها و مشتری ها به شرکت شما برای شما به آسانی صورت میگیرد.

ثبت شرکت در فنوج

شرکت سهامی خاص
شرکتی بازرگانی است که امور تجاری انجام نمی دهند و تمامی سرمایه های آن توسط موسسین تأمین‌گردیده و سرمایه‌ی آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. تعداد سهامداران از سه نفر کمتر نمی باشد.

 

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص
اساسنامه شرکت سهامی خاص که باید به امضای سهامداران رسیده باشد
اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی
صورت جلسه مجمع عمومی موسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد
فتوکپی برابر اصل شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین
تصویر کارت ملی
صورتجلسه هیئت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد
ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به اعلام کارشناس اداره ثبت شرکت ها

شرکت با مسئولیت محدود
این شرکت نیز تجاری محسوب می شود و بین دو یا نفر تاسیس میگردد هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛ فقط به میزان سرمایه‌ی خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است و نام شرکت در تمامی مدارک ذکر می شود.

 

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود
شرکت نامه و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا
اساسنامه ی تکمیل شده و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد
اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضای هیات مدیره،مدیر عامل
تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
قوانین نام شرکت
برای انتخاب نام شرکت جهت ثبت لازم است تا قوانینی را رعایت نمایید و متناسب با آن نام شرکت خود را انتخاب نمایید و به اداره ثبت شرکت ارائه دهید تا بر اساس همین قوانین نامی را برای شرکت شما انتخاب نمایند.

دارای ریشه فارسی باشد یعنی در فرهنگ لغات دهخدا یا معین موجود باشد.
تکراری نباشد و قبلا به ثبت نرسیده باشد. به صورت حروف باشد. سه سیلابی باشد .
از اسامی خاص نباشد .
از اسامی شعرا و دانشمندان و کاشفان معاصر نباشد .
مخالف شئونات اسلامی و نظم عمومی و اخلاق حسنه نباشد.
باعث فریب افکار عمومی نشود.
با موضوع کاریتان ارتباط داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin



تعداد اعضا در شرکت با مسئولیت محدود حداقل ٢ نفر و در شرکت سهامی خاص این تعداد به 3 نفر سهامدار محدود می گردد. سرمایه اولیه در شرکت محدود تنها در اساسنامه اعلام شده و نیازی به افتتاح حساب و واریز وجه نمی باشد.
اما در شرکت سهامی خاص سهامداران مکلفند که حداقل ٣٥% از سرمایه اولیه را به حسابی به نام شرکت تودیع دهند. و گواهی مربوطه به هنگام تشکیل شرکت ارائه گردد و ٦٥% باقیمانده سرمایه در تعهد سهامداران می ماند.
واگذاری سهام در شرکتهای مسئولیت محدود با توافق سه چهارم شرکا و پس از ثبت در دفترخانه اسناد رسمی انجام می شود اما این امر در شرکتهای سهامی به شکل نقل و انتقال عادی سهام انجام می گردد.
انتخاب بازرسین برای شرکت سهامی خاص اجباری بوده و برای شرکت مسئولیت محدود الزامی نمی باشد..
در شرکتهای سهامی مدت تصدی سمت مدیریت محدود به دو سال می باشد که البته می توان آن را تمدید نمود. اما در شرکتهای مسئولیت محدود می توان مدیران را به صورت مادام العمر انتخاب نمود و یا در اساسنامه مدت تصدی آنها را مقرر ساخت. شرکت سهامی عام با حضور حداقلی پنج سهامدار یا مدیربه ثبت می رسد و شرکت سهامی خاص حداقل باید دارای سه سهامدار باشد. در صورتی که شرکت با مسئولیت محدود از حداقل دو شریک تشکیل می شود .
حداقل سرمایه در سهامی عام پنج میلیون ریال و این مقدار برای سهامی خاص یک میلیون ریال به اضافه پرداخت حداقل ٣٥% کل سرمایه می باشد اما درشرکت با مسئولیت محدود بدون ارائه مدارک تودیع سرمایه صرفا اعلام میزان سرمایه و پرداخت آن به صندوق شرکت و اقرار مدیر عامل مبنی بر دریافت آن کافی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin



بازرسین مخیر هستند که در هر موقع هرگونه رسیدگی که لازم است را به انجام رسانیده و اطلاعات مربوطه را از شرکت مطالبه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 



برای ثبت شرکت تبلیغانتی مجوز داده نمی شود و در صورت اخذ مجوز از " کانون تبلیغات" برحسب تمایل و شرایط افراد و تعداد آنها می توان شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص به ثبت رسانید.

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 



با جستجو در سایت روزنامه رسمی آگهی های شرکت را بررسی کرده و در صورتی که اخیرا" به شرکت پیوسته باشید به دنبال نام خود در آخرین آگهی تغییرات باشید و اگر از ابتدای تاسیس از سهامداران شرکت بوده اید می توانید نام خود را در آگهی تاسیس شرکت ببینید.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()