نوشته شده توسط : yasamin




مرکز استان خراسان جنوبی، شهر زیبای بیرجند است. شهری که برای سیستم قوی و قدیمی آب‌رسانی‌اش مشهور است و سومین مدرسه‌ی نوین و سومین فرودگاه کشور در آن ساخته شده است. استان خراسان جنوبی پنج شهرک صنعتی در شهرهای مختلف خود دارد. معادن و کارخانجات این استان هم تنوع خوبی دارند. شهر بیرجند با بیش از پانزده هزار دانشجو، یکی از شهرهای دانشگاهی کشور محسوب می‌شود. بیرجند همچنین یک فرودگاه بین‌المللی دارد. شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس، قائنات، نهبندان، سربیشه، درمیان، سرایان، بشرویه، زیرکوه و خوسف شهرستان‌های استان خراسان جنوبی هستند. همچنین بیست و هشت شهر به نام‌های بیرجند، قائن، طبس، فردوس، نهبندان، بشرویه، سرایان، سربیشه، اسلامیه، حاجی‌آباد، خوسف، خضری دشت بیاض، اسدیه، آیسک، نیمبلوک، طبس مسینا، سه‌قلعه، عشق‌آباد، آرین‌شهر، اسفدن، محمدشهر، مود، شوسف، دیهوک، ارسک، قهستان، گزیک و زهان شهرهای استان را تشکیل می‌دهند. شما برای سرمایه‌گذاری در هر یک از شهرهای استان خراسان جنوبی به ویژه بیرجند می‌توانید از طریق اداره‌ی ثبت شرکت‌های استان اقدام کنید و یا طی تماس با ثبت شرکت این کار را به صورت دقیق و سریع انجام دهید.

شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در بیرجند

شرکت سهامی خاص که جزو شرکت‌های سهامی محسوب می‌شود و سرمایه‌ آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام به مبلغ اسمی سهام آن‌ها محدود است، طبق ماده‌ی چهار لایحه‌ی اصلاح قانون تجارت تشکیل شده است که اشعار می‌دارد شرکت‌های سهامی به دو نوع خاص و عام تقسیم می‌شوند که در نوع خاص، سرمایه‌ی شرکت را فقط موسسین شرکت تامین می‌کنند در حالی که در شرکت سهامی عام مردم هم می‌توانند در تامین سرمایه‌ی شرکت دخیل باشند. اما این تنها تفاوت این دو نوع از شرکت نیست. در بخش شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در بیرجند این تفاوت‌ها را بیش‌تر بررسی می‌کنیم.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در بیرجند

یکی از اولین شرط‌های ثبت شرکت سهامی خاص در بیرجند این است که حداقل پنج نفر شامل سه سهام‌دار و دو بازرس (که یکی از آن‌ها اصلی است و دیگری علی‌البدل) در تشکیل شرکت دخیل باشند که همان طور که گفته شد مسئولیت سهام‌داران به مبلغ اسمی سهام آن‌ها بستگی دارد و مبلغ اسمی نیز مبلغی است که بر روی برگه‌ی سهام درج شده است و ارتباطی به ارزشی که سهام در طول زمان پیدا می‌کند ندارد. همچنین عبارت شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت یا بلافاصله بعد از آن در همه‌ی اوراق رسمی شرکت ذکر شود. یکی از تفاوت‌های مهم در ثبت شرکت سهامی عام و ثبت شرکت سهامی خاص در بیرجند این است که سرمایه‌ی اولیه‌ی شرکت سهامی عام نباید از پنج‌میلیون ریال کم‌تر باشد اما این مقدار در شرکت سهامی خاص یک‌میلیون ریال است. تامین سرمایه‌ی شرکت سهامی خاص باید تنها از سوی موسسان انجام پذیرد اما در شرکت سهامی عام، موسسان می‌توانند اقدام به پذیره‌نویسی کنند و بدین ترتیب سرمایه‌ی لازم برای شرکت خود را تامین کنند. سهام شرکت سهامی عام قابل ارائه در بازار بورس است و قابل نقل و انتقال یا خرید و فروش است اما سهام شرکت سهامی خاص را نمی‌توان در بازار بورس عرضه کرد. شرکت سهامی عام می‌تواند اوراق قرضه صادر کند (پس از ثبت) اما شرکت سهامی خاص نمی‌تواند به این اقدام رو بیاورد. نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص منوط به اجازه‌ی مدیران یا مجمع عمومی شرکت است در حالی که در شرکت سهامی عام بدون این روال می‌توان سهام را منتقل کرد. مدیران و سهام‌داران شرکت سهامی عام لازم است که لااقل پنج نفر باشند اما در شرکت سهامی خاص این مقدار به سه نفر کاهش می‌یابد.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در بیرجند

برای ثبت شرکت سهامی خاص در بیرجند لازم است که ابتدا مدارک لازم در این زمینه را فراهم کنید. اولین مدرک در این زمینه، مدارک شناسایی اعضای اصلی شرکت است که شامل شناسنامه و کارت ملی می‌شود. این مدارک باید کپی گرفته شوند و در دفاتر رسمی کپی برابر اصل شوند. گواهی عدم سوءپیشینه نیز برای بازرسان و اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت الزامی است. زیرا طبق قانون این افراد در شرکت سهامی خاص نباید سوءپیشینه‌ی کیفری داشته باشند در غیر این صورت حق ثبت شرکت از آن‌ها سلب می‌گردد. پس از این باید حداقل 35 درصد از سرمایه‌ی مشخص‌شده برای شرکت را به حسابی به نام شرکت به همراه عبارت در حال تاسیس واریز کرد که این مبلغ قابل برداشت یا انتقال نیست و می‌تواند در هر بانکی به آن اقدام کرد. پس از این که این مدارک را فراهم کردید باید اساسنامه، اظهارنامه، وکالت‌نامه و صورت‌جلسه‌های هیئت مدیره و مجمع عمومی را تهیه کنید.

برای این که کار شما راحت‌تر پیش برود پیشنهاد می‌کنیم با ثبت شرکت تماس بگیرید تا یک وکیل مجرب به رایگان به محل دفتر شما اعزام گردد و پس از ارائه‌ی راهنمایی‌های لازم قرارداد کار را به شما ارائه دهد. سپس شما طبق راهنمایی‌ها مدارک را تکمیل کرده و در سایت ثبت نام می‌شوید. تعیین اطلاعات لازم برای ثبت شرکت نظیر نام‌های پیشنهادی، مقدار سرمایه، نام اعضا و سمت هر یک از آن‌ها و میزان سرمایه‌ی هر عضو نیز یکی از مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در بیرجند است. پس از انجام این مراحل برای انجام امور اداری صبر می‌کنید. کارشناسان ما پس از پایان این مرحله، مدارک شرکت شما را در محل موسسه‌ی ثبت شرکت به شما تقدیم می‌کنند.

شرایط و مراحل ثبت موسسه در بیرجند

موسسه‌ غیرتجاری که به اختصار موسسه نامیده می‌شود، سازمانی است که با هدفی کمک به مردم و جامعه و نه به قصد سودآوری تشکیل می‌شود و از حیث نظم و قانونمند بودن فعالیت شبیه شرکت است. موسسه‌ها به دو نوع انتفاعی و غیرانتفاعی تشکیل می‌شوند که در نوع غیرانتفاعی نظیر خیریه‌ها، هدف اصلی موسسان کسب سود نیست اما در موسسه‌های غیرانتفاعی در کنار کمک به مردم، سودآوری نیز یکی از اهداف کار است و موسسه با فعالیت‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری و مذهبی سعی در کسب سود نیز خواهد داشت. مانند کانون‌ها، بنگاه‌ها و نهادهای مختلفی که در این زمینه‌ها تشکیل می‌شوند.

شرایط ثبت موسسه در بیرجند

برای ثبت موسسه علاوه بر شرایط عمومی نظیر نداشتن سابقه‌ی کیفری و رسیدن به سن قانونی موسسان باید در زمینه‌ی فعالیت موسسه مدرک مربوطه را داشته باشند. یعنی در آن زمینه قبلا کار کرده یا مدرک دانشگاهی داشته باشند. این مدرک باید به تایید سازمانی برسد که فعالیت موسسه مرتبط با آن است. در موسسه حداقل دو نفر باید به شراکت با یکدیگر بپردازند و مقدار سرمایه نیز اهمیتی ندارد و به هر میزان مجاز است. مدارک لازم برای ثبت موسسه در بیرجند شامل مدارک شناسایی و هویتی موسسان، گواهی عدم سوءپیشینه، مجوز لازم از سازمان مربوطه و مجوز فعالیت از نیروی انتظامی محلی که دفتر موسسه در آن واقع شده، است. علاوه بر این تقاضانامه و اساسنامه‌ی موسسه نیز جزو مدارک لازم است. در صورتی که مایل باشید ثبت موسسه را ثبت شرکت به صورت دقیق و سریع انجام دهد، وکالت‌نامه نیز الزامی است.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin




شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری است که به عنوان یکی از مرتفع‌ترین شهرهای کشور (و مرتفع‌ترین مرکز استان) شناخته می‌شود و بعضی به آن لقب بام ایران را داده‌اند. کارخانه‌های متنوعی در این شهر وجود دارد که برخی از آن‌ها مانند سیمان، لبنیات و فولاد بیش از دیگر کارخانه‌ها مشهور هستند. درصد قابل توجهی از گوشت مرغ ایران هم در چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود. استان چهارمحال و بختیاری را شهرستان‌های اردل، بروجن، فارسان، کوهرنگ، لردگان، شهرکرد و سامان تشکیل داده‌اند که شامل چهل شهر به نام‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، فرخ‌شهر، فارسان، هفشجان، جونقان، سامان، فرادنبه، بن، شهر کیان، سورشجان، بلداجی، باباحیدر، اردل، نقنه، پردنجان، شلمزار، گندمان، گهرو، گوجان، طاقانک، ناغان، سردشت، سودجان، سفیددشت، آلونی، دستنا، چلیچه، وردنجان، کاج، نافچ، مال خلیفه، دشتک، هارونی، چلگرد، سرخون، بازفت، منج و صمصامی هستند. اگر ساکن استان چهارمحال و بختیاری و هر یک از این شهرها هستید و یا با توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان می‌خواهید سرمایه‌گذاری مطمئنی در شهرکرد و شهرهای اطراف آن داشته باشید با ما همراه باشید تا شرایط و مراحل ثبت شرکت در شهرکرد را مرور کنیم.

شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد

طبق تعریف قانون تجارت شرکت سهامی خاص شرکتی است که به صورت سهامی و با حداقل سه نفر سهام‌دار و دو نفر بازرس تشکیل می‌شود. شرکت‌های سهامی شرکت‌هایی هستند که در آن‌ها سرمایه‌ی شرکت به قطعات سهام تقسیم می‌شود و هر یک از سهام‌داران می‌توانند یک یا چند سهم از شرکت را خریداری کنند و در سرمایه و سود و زیان شرکت شریک شوند. در شرکت سهامی خاص در شهرکرد، موسسین خود تمام سرمایه را در قالب سهام‌داربودن تامین می‌کنند.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد

برای ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد حداقل به پنج نفر نیاز است. از این پنج نفر، دو نفر باید به عنوان بازرس شرکت عمل کنند. یک نفر به عنوان بازرس اصلی شرکت سهامی خاص و یک نفر به عنوان بازرس علی‌البدل. سه نفر دیگر نیز باید سهام‌دار شرکت شوند. البته این مقادیر، حداقل تعداد نفرات است و شما می‌توانید با تعداد افراد بیش‌تری هم اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد کنید. یکی از شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد این است که هیئت مدیره حداقل شامل دو نفر باشد و در زمان تاسیس 35 درصد از کل سرمایه‌ی شرکت در حسابی به نام حساب شرکت در شرف تاسیس بلوکه شود. این حساب در هر بانکی از بانک‌های جمهوری اسلامی ایران، چه دولتی و چه خصوصی، می‌تواند افتتاح شود اما شرایط خاصی دارد که از روسای هر شعبه‌ای از هر بانکی که بخواهید در آن حساب داشته باشید، درباره‌ی جزئیات آن می‌توانید سوال کنید. اما به طور کلی نام این حساب باید به نام شرکت باشد و عبارت «در شرف تاسیس» در جلوی نام شرکت بیاید. همچنین این حساب باید غیرقابل برداشت باشد. شما باید سند واریز سی و پنج درصد از کل سرمایه در این حساب را به همراه داشته باشید و در روند ثبت شرکت به مسئول مربوطه در اداره‌ کل ثبت شرکت‌ها ارائه کنید. در این زمینه شما را بیش‌تر راهنمایی خواهیم کرد.

درباره‌ بازرسان شرکت سهامی خاص در شهرکرد باید گفت که این افراد نباید هیچ گونه نسبت نسبی با اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت داشته باشند. معمولا نسبت نسبی به نسبت اعضای درجه یک و درجه دوی فامیل گفته می‌شود. یعنی همسر، پدر، مادر، فرزند، خواهر و برادر به عنوان اعضای درجه یک فامیل و پدربزرگ و مادربزرگ، نوه و نتیجه، عمو، عمه، خاله و دایی، برادرزاده، خواهرزاده و فرزندان عمو، عمه، خاله و دایی به عنوان اعضای درجه دوی فامیل. اما در ثبت شرکت معمولا به هم‌فامیل نبودن بازرسان و اعضای هیئت مدیره بیش از هر چیز توجه می‌شود.

یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد این است که هر یک از اعضای هیئت مدیره حداقل باید یک سهم در شرکت داشته باشند. همچنین سهام‌داران و اعضای هیئت مدیره حتما نباید یک فرد باشند. یعنی نیاز نیست حتما یک شخص حقیقی به عنوان سهام‌دار یا عضو هیئت مدیره عمل کند، بلکه اشخاص حقوقی نیز می‌توانند در این جایگاه قرار گیرند و در این صورت باید طی یک نامه‌ رسمی از طرف شخص حقوقی (یعنی یک شرکت، سازمان، نهاد و...)، یک نفر حقیقی را به عنوان نماینده‌ی خود جهت شرکت در جلسات شرکت سهامی خاص و تصمیم‌گیری‌های لازم معرفی کنند.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد

برای ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد اولین مرحله این است که با مشاوران متخصص و آشنا به مسائل حقوقی دقیق و پیچیده که در ثبت شرکت مشغول به فعالیت هستند تماس بگیرید. ثبت شرکت یک وکیل مجرب را به محل کار شما اعزام می‌کند. این اعزام رایگان است و برای شما هزینه‌ای در بر نخواهد داشت. شما پس از بررسی شرایط، قراردادی را با نماینده‌ی شرکت امضا می‌کنید و سپس با راهنمایی‌های ثبت شرکت به تکمیل مدارک خود می‌پردازید. مرحله‌ی بعدی ثبت نام در سایت و پذیرش اولیه است. سپس باید نام شرکت را تعیین کرده و اوراق مربوطه را امضا کنید. وکیل پایه یک ثبت شرکت امور اداری لازم برای ثبت شرکت را انجام می‌دهد. در پایان، کار و مدارک در محل کار شما تحویل داده می‌شود و شما می‌توانید فعالیت رسمی شرکت خود را شروع کنید.

شرایط و مراحل ثبت موسسه در شهرکرد

موسسه مجموعه‌ای از افراد است که برای انجام فعالیتی گرد هم جمع می‌شوند. تا این جا، تعریف موسسه مانند تعریف شرکت است. اما تفاوت این دو در این جاست که موسسه برای اهداف غیرتجاری تشکیل می‌شود گرچه ممکن است نفع مالی نیز در آن باشد. موسسه نیز مانند شرکت جهت فعالیت باید مجوز قانونی بگیرد و تحت لوای قوانین حمایتی تجارت و دیگر قوانین ایران قرار گیرد. انجمن‌های علمی، انجمن‌های ادبی، موسسه‌های خیریه و امثال این‌ها از جمله موسسه‌ها هستند.

شرایط ثبت موسسه در شهرکرد

در ثبت موسسه حداقل باید دو نفر شراکت داشته باشند. از این لحاظ ثبت موسسه در شهرکرد مانند ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شهرکرد است. اما این تنها شرط ثبت موسسه نیست. سرمایه در موسسه به هر میزان که باشد مجاز است و از این لحاظ کف و سقفی وجود ندارد. موسسه‌های غیرتجاری نیز مانند شرکت‌های تجاری موظف هستند که در اداره‌ی کل ثبت شرکت‌ها به ثبت برسند.

مراحل ثبت موسسه در شهرکرد

برای ثبت موسسه در شهرکرد ابتدا باید مدارک لازم برای این کار را جمع‌آوری کنید. این مدارک شامل تقاضانامه‌ی ثبت موسسه از اداره‌ی کل ثبت شرکت‌ها است. این تقاضانامه باید پس از تکمیل به امضای همه‌ی شرکای موسسه برسد. سپس باید اساسنامه‌ی موسسه را طراحی و تدوین کنید و همه‌ی صفحات آن را به امضای شرکای موسسه برسانید. صورت‌جلسه‌ی مجمع موسسان مدرک بعدی است که باید تهیه کنید. همه‌ی مدارک گفته شده، شامل تقاضانامه، اساسنامه و صورت‌جلسه‌ی مجمع موسسان باید در دو نسخه تهیه شوند. مدارک هویتی شرکا شامل شناسنامه و کارت ملی نیز باید کپی شود و جهت ارائه به اداره کل ثبت شرکت‌ها آماده شود. در صورتی که موسسه‌ی شما نیاز به اخذ مجوز از سازمان‌های مربوطه را داشته باشد باید مجوز لازم را نیز بگیرید. در مرحله‌ی بعد باید چند نام برای موسسه‌ی خود پیشنهاد دهید. این نام باید مطابق با فرهنگ اسلامی و غیرخارجی باشد. سپس مسئول مربوط در اداره ثبت شرکت‌ها گواهی لازم را با اسم انتخابی صادر می‌کند. سپس اگر همه‌ی مدارک تکمیل باشد، هزینه‌ی حق‌الثبت واریز می‌شود. سپس مبلغ حق‌الدرج اخذ شده و آگهی در روزنامه‌ی رسمی و روزنامه‌ی کثیرالانتشار منتشر شده و کار ثبت موسسه به پایان می‌رسد.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin





شهر بوشهر مرکز استان بوشهر است. استانی که در جنوب ایران واقع شده است. استان بوشهر به طور کلی شامل ده شهرستان با نام‌های بوشهر، تنگستان، جم، دشتستان، دشتی، دیر، دیلم، عسلویه، کنگان و گناوه است. این استان محل واردات و صادرات بندری ایران است و از این حیث اهمیت زیادی دارد. همچنین با توجه به موقعیت‌های فراوان صنعتی آن، به پایتخت انرژی ایران مشهور است. بزرگ‌ترین منبع مستقل گازی در این استان واقع شده است. نیروگاه اتمی، کشتی‌سازی، صادرات نفت خام و... از جمله صنایع مهم این استان هستند. بندر بوشهر، بندر گناوه، بندر دیلم، بندر ریگ، بندر دیر، بندر کنگان، بندر نخل تقی، بندر عسلویه و بندر عامری نیز با توجه به شرایطی که ذکر شد فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاری در این استان فراهم کرده‌اند.

شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بوشهر

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بوشهر ابتدا باید بدانید که به طور کلی به چه نوع از شرکت‌هایی شرکت با مسئولیت محدود گفته می‌شود. طبق تعریف قانونی شرکتی که در آن سرمایه‌ی شرکت را خود موسسان شرکت تامین کنند و سرمایه به قطعات سهام تقسیم نگردد شرکت با مسئولیت محدود نام دارد. در این نوع از شرکت‌ها، مقدار آورده‌های نقدی یا غیرنقدی هر یک از شریک‌ها به نام سهم‌الشرکه شناخته می‌شود.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بوشهر

یکی از مهم‌ترین شروط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بوشهر این است که با دو نفر هم می‌توان آن را تاسیس کرد. این افراد باید حداقل هجده سال سن داشته باشند و در واقع به سن قانونی رسیده باشند. همچنین سهام شرکت با مسئولیت محدود حداقل 100.000 تومان است. بسیاری از مواردی که برای شرکت‌های دیگر اجباری است برای شرکت با مسئولیت محدود اختیاری محسوب می‌شود. مواردی نظیر انتخاب بازرس، محدودیت در مدت مدیریت، انتخاب روزنامه جهت نشر آگهی‌ها و واریز بخشی از سرمایه‌ی شرکت پیش از تاسیس کامل آن.

در شرکت با مسئولیت محدود، هر یک از شرکا به اندازه‌ی سهم‌الشرکه‌ی خود در برابر تعهدات شرکت مسئول هستند و نه بیش‌تر یا کم‌تر. و همچنین اگر شرکت دچار ورشکستگی شود یا به هر دلیل موظف به پرداخت به فرد یا افرادی شود، قانون بسته به میزان سهم‌الشرکه‌ی شرکا از آن‌ها برای تامین خواسته‌ی فرد طلبکار می‌خواهد و این امر بسته به میزان سرمایه‌ی شخصی شرکا نیست.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بوشهر

اولین مرحله در ثبت شرکت با مسئولیت محدود تماس با وکلای مجرب ثبت شرکت است. پس از این اقدام، یک وکیل متخصص در کار ثبت شرکت به صورت رایگان به محل کار شما اعزام می‌گردد و قرارداد ثبت شرکت بین دو طرف منعقد می‌گردد. سپس نوبت به تکمیل مدارک لازم و ثبت نام در سایت می‌شود. برای ثبت نام در سایت نیاز است که نام‌های پیشنهادی شرکت مشخص شوند و فرم‌های مربوطه پر شود و امضاداران شرکت معلوم گردند. سپس امور اداری مربوط به ثبت شرکت انجام می‌شود و شماره ثبت شرکت به شما تحویل داده می‌شود. اتمام کار و تحویل نهایی کار در محل کار شما انجام خواهد گرفت.

شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در بوشهر

شرکت سهامی خاص جزو شرکت‌هایی محسوب می‌شود که سرمایه‌ی آن به قطعات سهام تقسیم می‌شود و سهام‌داران به میزان سهام خود در شرکت حق دارند. به این گونه شرکت‌ها به طور کلی شرکت‌های سهامی گفته می‌شود که به دو نوع سهامی عام و سهامی خاص تقسیم می‌شوند. تفاوت این دو در این است که در شرکت سهامی عام موسسان می‌توانند بخشی از سرمایه را از طریق فروش سهام و از مردم تامین کنند اما در شرکت سهامی خاص فقط خود موسسان باید سرمایه را تامین کنند.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در بوشهر

برای ثبت شرکت سهامی خاص در بوشهر باید توجه کنید که تعداد افراد لازم برای این امر نباید کم‌تر از پنج نفر شود. سه نفر از افراد باید سهام شرکت را در اختیار داشته باشند و دو نفر بازرس‌های اصلی و جایگزین شوند. البته تعداد سهام‌داران حداقل سه نفر است و قطعا می‌تواند بیش از این هم باشد. مسئولیت صاحبان سهام به میزان مبلغ اسمی سهام آن‌ها است. درباره‌ی مبلغ اسمی باید گفت که این مبلغ، مبلغی است که بر روی برگه‌ی سهم نوشته شده است و ربطی به ارزش واقعی سهام (که ممکن است در طول زمان تغییر کند) ندارد. یکی دیگر از شروط ثبت شرکت سهامی خاص این است که عبارت شرکت سهامی خاص پیش یا پس از نام شرکت بلافاصله، ذکر شود و این امر برای همه‌ی اوراق، آگهی‌ها و اسناد رسمی شرکت لازم‌الاجراست. همچنین درباره‌ی سرمایه‌ی شرکت لازم به ذکر است که سرمایه‌ی شرکت سهامی خاص نیز مانند شرکت با مسئولیت محدود نباید از 100 هزار تومان کم‌تر شود. همچنین سهام شرکت را نمی‌توان در بازار بورس عرضه کرد و به راحتی آن را معامله کرد. همچنین باید روزنامه‌ای کثیرالانتشار برای انتشار آگهی‌های مربوط به شرکت تعیین گردد. لازم به ذکر است که مدت مدیریت هر مدیر در شرکت سهامی خاص دو سال است که البته این مقدار قابل تمدید است.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در بوشهر

    تماس با ثبت شرکت
    اعزام رایگان وکیل برای انعقاد قرارداد فی ما بین کارفرما و ثبت شرکت
    تکمیل مدارک لازم برای ثبت شرکت با مشورت و راهنمایی ثبت شرکت
    تعیین نام، پر کردن فرم‌های مربوطه و تکمیل اطلاعات لازم برای ثبت شرکت با راهنمایی ثبت شرکت
    ثبت نام در سایت اداره‌ی کل ثبت شرکت‌ها و ارسال اطلاعات و مدارک
    اجرای روال اداری ثبت شرکت تا مرحله‌ی گرفتن شماره ثبت شرکت
    پایان کار و تحویل آن به کارفرما در محل ثبت شرکت

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در بوشهر

به جز گواهی عدم سوءپیشینه‌ی هیئت مدیره که از دفاتر پلیس به علاوه‌ی ده قابل تهیه است و همچنین مدارک شناسایی اعضای اصلی شرکت که شامل کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل‌شده است، مدارک دیگری هم به شرح زیر برای ثبت شرکت سهامی خاص در بوشهر الزامی است. اساسنامه، اظهارنامه، صورت‌جلسه‌ مجمع عمومی و صورت‌جلسه‌ هیئت مدیره و همچنین وکالت‌نامه‌ی لازم. همچنین گواهی تادیه‌ی قسمت نقدی سرمایه که نباید از 35 درصد از کل سرمایه کم‌تر باشد نیز جزو مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در بوشهر است.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 

ثبت تغییرات شرکت ها مستلزم تنظیم و ارائه صورتجلسه متناسب با موضوع تغییرات و ارائه آن به مرجع ثبتی است. صورتجلسه به نوشته ای گفته می شود که حاوی مذاکرات و مصوبات جلسه های رسمی می باشد . صورتجلسات شامل تاریخ و محل برگزاری جلسه، حاضرین و غایبین، و مصوبات و مذاکرات جلسه می باشد. تمرکز اصلی صورتجلسات بر ذکر مصوبات با ذکر اقدام کنندگان و مهلت اقدام است .
مدیران شرکت ها و موسسات برای اجرای تغییرات شرکت یا موسسه بایستی بر طبق قوانین اداره ثبت شرکت ها اقدام نمایند. اداره ی کل شرکتها در صورت صحت صورتجلسه و رعایت کردن کلیه اصول و قواعد قانونی آن و مطابقت موارد آن با پرونده ی اصلی، آگهی تغییرات ثبتی را صادر نموده که در روزنامه رسمی و محلی اطلاع رسانی شود.
به موجب قوانین اداره ثبت شرکت ها، برای انجام هرگونه تغییر در شرکت مانند ورود و خروج شرکاء، افزایش یا کاهش سرمایه شرکت و … باید صورت جلسه تغییرات تنظیم شود. چنانچه شرکتی قصد دارد بطور همزمان چند تغییر در شرکت ایجاد کند مثلا تغییر آدرس، تغییر در سهام و… باید به طور جداگانه برای هر کدام صورتجلسه تنظیم کند و برای هر کدام از آنهابطور جداگانه پذیرش بگیرد و اگر صورتجلسه ای بدون پذیرش اینترنتی همراه با صورتجلساتی که در سامانه پذیرش شده اند ارجاع شود صورتجلسه نیز رد می شود. صورتجلسات باید متناسب با نوع شرکت انتخاب شود. متن صورتجلسه تایپ شده در سامانه عیناَ باید با متن صورتجلسه ای که به اداره ثبت شرکت ها داده شده مطابق باشد.
تغییرات شرکت به سه حالت تنظیم می شود: مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و هیأت مدیره. به طوری که برخی تغییرات در صلاحیت مجمع عمومی و برخی دیگر در صلاحیت هیات مدیره می باشند.

مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده می باشند به قرار ذیل است :
1- تغییر در مواد اساسنامه (مانند تغییر در نام شرکت؛ تغییر در موضوع شرکت؛ تغییر محل شرکت)
2- افزایش یا کاهش سرمایه
3- تغییر در عده مدیران و مدت خدمت آن ها و تعیین بازرسان
4- اجازه صدور اوراق قرضه
5- ایجاد سهام ممتازه
6- انحلال شرکت
به طور کلی تغییرات موضوعاتی که در اساسنامه شرکت قید شده باشد، در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی می باشند :
1- تعیین خط مشی شرکت و رسیدگی و اتخاذ تصمیم راجع به کلیه امور شرکت (غیر از آنچه که در صلاحیت مجمع عمومی موسس یا فوق العاده است).
2- رسیدگی به ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی قبل و صورت دارایی و مطالبات و دیون شرکت و صورتحساب دوره عملکرد و سالانه شرکت.رسیدگی مزبور پس از استماع گزارش مدیران و بازرس یا بازرسان خواهد بود.
3- انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان
4- تصویب ترازنامه و دستور تقسیم سود بین صاحبان سهام
5- تعیین روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی ها و اطلاعیه های شرکت تا مجمع عمومی عادی سال بعد در آن انتشار خواهد یافت.

مواردی که در صلاحیت هیات مدیره می باشند :
الف ) اختیارات متفرقه هیات مدیره
ترتیب اندوخته قانونی (ماده 140)، افزایش سرمایه شرکت در صورتی که مجمع عمومی فوق العاده به او اجازه دهد (ماده 162)؛ اصلاح اساسنامه پس از عملی ساختن افزایش سرمایه در قسمت مربوط به مقدار سرمایه ثبت شده و اعلام مراتب به مرجع ثبت شرکت ها و آگهی آن برای اطلاع عموم (ماده 163)؛ درج آگهی دعوت از مجمع عممومی در روزنامه (مواد 95 و 192)؛ رسیدگی به تعهدات پذیره نویسان و تعیین تعداد سهام هر یک از تعهد کنندگان در فرض افزایش شرکت و اعلام مراتب به مرجع ثبت شرکت ها برای ثبت و آگهی و دستور استرداد وجه سهام اضافه خریداری شده به بانک برای پرداخت به پذیره نویسان ذی نفع ( ماده 181 ) ؛ و تصفیه امور شرکت سهامی، اگر اساسنامه ترتیب دیگری مقرر نکرده باشد. ( ماده 204 )
ب) اختیارات عام هیات مدیره در اداره شرکت
به موجب ماده 118 لایحه قانونی 1347 ، جز درباره موضوعاتی که به موجب مقررات این قانون اخذ تصمیم و اقدام درباره آن ها در صلاحیت خاص مجامع عمومی است ، مدیران شرکت دارای کلیه اختیارات لازم برای اداره امور شرکت می باشند؛ مشروط بر آنکه تصمیمات و اقدامات آن ها در حدود موضوع شرکت باشد.
لذا هیات مدیره نمی تواند تغییر و اصلاح اساسنامه را خود بر عهده گیرد ، سرمایه شرکت را تغییر دهد ، و تصمیم به انحلال شرکت قبل از موعد بگیرد ؛ چه این موارد منحصراَ در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است. ( ماده 83)



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

ثبت تمام شرکت های ایرانی در اداره ثبت شرکت ها الزامی است ( ماده 195 قانون تجارت و ماده 2 قانون راجع به ثبت شرکت ها)، اما آیا این ثبت تاثیری در تحقق شخصیت حقوقی شرکت نیز خواهد داشت ؟ پاسخ به این سوال را نمی توان به طور صریح در قوانین ایران یافت لذا دو نظریه در این زمینه قابل طرح است. برخی پس از انجام شدن مقدمات مانند امضای اساسنامه، تعیین مدیران و بازرس شرکت، آن را تشکیل شده می دانند ولی مدیران را مکلف به ثبت شرکت نیز می دانند بدون آنکه عدم ثبت نقصی در شخصیت شرکت ایجاد کند، ولی برخی ثبت شرکت را برای تحقق شخصیت حقوقی و تاسیس آن لازم می دانند.

مستند گروه اول، به عنوان مثال ماده 17 قانون تجارت است که در ذیل آن تصریح نموده که پس از انجام شدن دستور جلسه مجمع عمومی موسس در شرکت های سهامی، از آن تاریخ شرکت تشکیل شده محسوب می شود و یا ماده 96 که مقرر می دارد “شرکت بامسئولیت محدود وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد” و یا ماده 220 که مقرر داشته است هر شرکت ایرانی که خود را به صورت یکی از شرکت های مذکور در قانون تجارت درنیاورد، شرکت تضامنی محسوب می شود و اگر طبق قانون ثبت شرکت ها مصوب خرداد ماه 1310 تصریح نکند که در تحت چه نمره در ایران به ثبت رسیده است محکوم به جزای نقدی از دویست تا دو هزار ریال خواهد شد.
اما استدلال گروه دیگر مبنی بر اینکه بدون ثبت در مرجع قانونی و صرفاً یا توافقات افراد با هم، شخصیت حقوقی مستقل از آنان به وجود نمی آید به شرح ذیل است:

اولاً – ماده 587 قانون تجارت، تنها موسسات و تشکیلات دولتی و بلدی را به محض ایجاد و بدون احتیاج به ثبت، دارای شخصیت حقوقی می داند . مفهوم این ماده آن است که سایر اشخاص حقوقی بدون ثبت، تحقق پیدا نمی کنند.
ماده 584 نیز تاکید نموده است که تشکیلات و موسسات غیرتجاری تنها از تاریخ ثبت آن ها در دفتر مخصوص دارای شخصیت حقوقی می شوند. در واقع آنچه موجب جداسازی موسسات غیرتجاری از شرکت های تجاری می شود، تفاوت مرجع ثبت آن ها است نه اصل لزوم ثبت برای تحقق شخصیت حقوقی آن ها.
ثانیاً – ماده 19 تصریح می کند که در صورتی که تا شش ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت شرکت ها، ثبت شرکت صورت نپذیرد (علیرغم طی شدن تشریفات ماده 17 در مجمع عمومی موسس و تکمیل شدن مواردی مانند احراز تعهد و پرداخت سرمایه، تصویب اساسنامه و نعیین مدیران و بازرسان)، سرمایه گذاران خواهند توانست صرفاَ با نامه مرچع ثبت، پول های خود را از بانک، و نه شرکت، پس بگیرند و برای این کار هیچ نیازی به طی تشریفات قانونی انحلال شرکت ها نیست. ( ماده 201- 199 ) . این بدان معنا است که از نظر قانون قبل از ثبت اصلاَ شرکتی وجود ندارد.
ثالثاً- ماده 22 نیز مادام که شرکت سهامی به ثبت نرسیده است را شرکت سهامی در شرف تاسیس تلقی کرده نه تاسیس شده.
رابعاً- ماده 20 برای “تاسیس” شرکت های سهامی خاص نیز همانند ثبت آن ها، تسلیم اسنادی را به مرجع ثبت شرکت ها لازم می داند.
خامساً- ادله گفته شده برای وجود شخصیت حقوقی شرکت قبل از ثبت، کافی برای اثبات این مطلب نیست زیرا ماده 17 از عبارت ” تشکیل ” استفاده کرده که بیشتر ناظر به شکل گیری مقدمات و صورتبندی و ارکان شرکت است و دلالت تام بر وجود کامل شرکت و شخصیت حقوقی آن قبل از ثبت ندارد. خصوصاَ اینکه ماده 19 به شرح فوق نیز تاییدی بر عدم وجود شرکت قبل از ثبت است. ماده 96 در شرکت های با مسئولیت محدود نیز ناظر به مورد بحث نیست و فقط در ارتباط با شرط لازم پرداخت شدن تمام سرمایه در شرکت های مزبور است و ماده 220 نیز دلالت صریح بر این مدعا ندارد.
علاوه بر این ها، قول به وجود شرکت در فاصله بین تشکیل آن علیرغم عدم ثبت و منتفی شدن آن به سبب عدم ثبت، ( ماده 19 ) که ممکن است تا مدت زیادی طول بکشد، عوارض غیرقابل کنترلی را موجب شود که منطقاَ نمی تواند قانونگذار را از آن غافل محسوب نمود. از جمله این عوارض ، انعقاد قرارداها و سپس منتفی شدن شرکت است که پس از انتفا، تکلیف قراردادهای منعقده معلوم نخواهد بود، زیرا حتی مقررات انحلال و تصفیه نیز اجرا نخواهد شد و مدیر تصفیه ای وجود نخواهد داشت تا تعهدات نیمه تمام را به اتمام برساند. شرکت ها در دوره تصفیه بعد از انحلال، شخصیت حقوقی خود را حفظ می کنند و مدیران تصفیه از طرف آن ها حقوقشان را مطالبه و تعهداتشان را ایفا می نمایند و این ها همه در مورد شرکتی که به سبب عدم ثبت منتفی شده است، جریان نخواهند داشت.
نظریه منوط بودن شخصیت حقوقی شرکت ها به ثبت آنها، با قوانین سایر کشورها در این زمینه نیز هماهنگ است.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin



شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجاری تحت عنوان و اسم مخصوصی بین دو یا چند نفر تشکیل می شود و مسئولیت هر یک از شرکاء به نسبت سرمایه ای است که در شرکت گذاشته اند . در شرکت نسبی بعد از اسم شرکت عبارت ( شرکت نسبی ) و حداقل اسم یکی از شرکاء شرکت باید ذکر شود و در صورتی که اسم شرکت شامل نام همه شرکاء نباشد بعد از اسم شریک یا شرکایی که قید شده عبارتی از قبیل ( شرکاء و برادران ) ضروری می باشد.

چگونگی تشکیل و ثبت شرکت نسبی
برای تشکیل شرکت نسبی رعایت نکات ذیل ضروری است :
1- شرکتنامه برابر قانون تنظیم شده باشد.
2- تمام سرمایه نقدی شرکت پرداخت گردد.
3- سهم الشرکه غیرنقدی شرکت با رضایت همه شرکاء ارزیابی و تسلیم گردیده باشد.
4- منافع حاصله به نسبت سهم الشرکه هر شریک تقسیم می شود مگر اینکه به موجب شرکتنامه ترتیب دیگری مقرر شده باشد.
5- مسئولیت مدیر یا مدیران شرکت در مقابل شرکاء مانند مسئولیت وکیل در مقابل موکل است.
6- شرکاء باید از بین خود و یا از خارج حداقل یک تفر را به عنوان مدیر شرکت معین نمایند.
7- هیچیک از شرکاء نمی تواند سهم خود را بدون رضایت سایر شرکاء به دیگری منتقل نماید بنابراین همان موارد و نکاتی که در مورد شرکت تضامنی در مواد 123 الی 118 قانون تجارت مقرر گردیده برابر ماده 185 قانون مزبور در مورد شرکت های نسبی نیز لازم الرعایه می باشد.

ورشکستگی شرکت نسبی
در ورشکستگی شرکت نسبی ، لازم است به نکات ذیل اشاره شود :
اولاَ : ورشکستگی شرکت ملازمه با ورشکستگی شرکاء ندارد ، یعنی اگر شرکت ورشکست گردد دلیل بر این نیست که شرکاء هم ورشکست گردیده اند . زیرا شخصیت حقوقی آن ها مستقل و جدا از شخصیت حقوق شرکت است.
ثانیاَ : در صورتیکه بعضی از شرکاء ورشکسته بشوند نیز ورشکستگی آن ها ملازمه با ورشکستگی شرکت نخواهد داشت زیرا ورشکستگی یکی از شرکاء نمی تواند دلیل ورشکستکی شرکت هم باشد چرا که ممکن است سایر شرکاء سهم او را تادیه نموده و او را از عداد شرکاء خارج نمایند و شرکت مانند گذشته به فعالیت های خود ادامه دهد.

انحلال شرکت نسبی
شرکت نسبی در موارد ذیل منحل می شود :
1- هر گاه موضوعی که شرکت جهت انجام آن تشکیل شده است عملی گردیده و یا انجام آن غیرمقدور باشد.
2- در صورتیکه شرکت برای مدت معینی تشکیل شده و آن مدت خاتمه یافته باشد مگر در صورتیکه شرکاء قبل از انقضاء موعد در مورد تمدید آن اقدام نموده باشند.
3- زمانیکه شرکت ورشکسته شده باشد.
4- در صورتیکه شرکاء برای انحلال شرکت تراضی نموده باشند.
5- هر گاه به موجب حکم قطعی دادگاه صلاحیتدار انحلال آن صادر شده باشد.
6- در صورت فسخ شرکاء مشروط بر اینکه برابر اساسنامه این حق سلب نشده باشد و تقاضای فسخ به قصد اضرار نباشد.
7- در صورتیکه یکی از شرکاء فوت نموده یا محجور شده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin



تغییر در سرمایه شرکت به دو گونه افزایش و کاهش سرمایه تقسیم می گردد :

افزایش سرمایه

شرکت برای رفع نیازهای مالی خود راه های گوناگونی را در پیش رو دارد که مهم ترین آن ها دریافت وام از اشخاص، به ویژه بانک ها و موسسات مالی – اعتباری، انتشار اوراق مشارکت و امکان پذیر تر از همه طرق موجود، افزایش سرمایه با تصویب مجمع عمومی فوق العاده است. بنابراین افزایش سرمایه یکی از راه های جذب نقدینگی و بالا بردن توان جاری شرکت به حساب می آید.
در مواردی که شرکت در پی گسترش حوزه جغرافیایی و یا افزایش حجم فعالیت های خود است، به یافتن منابع جدید مالی از جمله افزایش سرمایه روی می آورد.
در لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 دو شکل برای افزایش سرمایه پیش بینی شده است. به موجب ماده 157 :
” سرمایه شرکت را می توان از طریق صدور سهام جدید و یا از طریق بالا بردن مبلغ اسمی سهام موجود افزایش داد .”
افزایش سرمایه خارج از دو شیوه مذکور یعنی بالا بردن مبلغ اسمی و یا افزایش تعداد سهام، نه در قانون پیش بینی شده و نه در عمل امکان پذیر است. در عین حال، افزایش سرمایه می تواند در شکلی مختلط از هر دو نوع افزایش سرمایه در بالا باشد.

مدارک ضروری جهت ثبت افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص
مدارک ضروری جهت ثبت افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص، در ماده 183 لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 در چهار بند به شرح ذیل آمده است :
1- صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده که افزایش سرمایه را تصویب نموده یا اجازه آن را به هیئت مدیره داده است و در صورت اخیر صورتجلسه هیئت مدیره که افزایش سرمایه را مورد تصویب قرار داده است.
2- یک نسخه از روزنامه ای که آگهی مذکور در ماده 169 این قانون در آن نشر گردیده است.
3- اظهارنامه مشعر بر فروش کلیه سهام جدید و در صورتی که سهام جدید امتیازاتی داشته باشد باید شرح امتیازات و موجبات آن در اظهارنامه قید شود.
4- در صورتی که قسمتی از افزایش سرمایه به صورت غیرنقد باشد باید تمام قسمت غیرنقد تحویل گردیده و یا رسیده باشد. مجمع عمومی فوق العاده در این مورد با حضور صاحبان سهام شرکت و پذیره نویسان سهام جدید تشکیل شده و رعایت مقررات مواد 77 لغایت 81 این قانون در آن قسمت که به آورده غیرنقد مربوط می شود الزامی خواهد بود و یک نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده باید به اظهارنامه مذکور در این ماده ضمیمه شود.
تبصره : اظهارنامه های مذکور در این ماده باید به امضای کلیه اعضای هیئت مدیره رسیده باشد.
قانون گذار در ماده 184 وجوه پرداخت شده به حساب افزایش سرمایه را از هرگونه دخل و تصرف حتی با دستور مرجع قضایی تا پیش از ثبت افزایش سرمایه به شرح ذیل مصون دانسته است :
” وجوهی که به حساب افزایش سرمایه تادیه می شود باید در حساب سپرده مخصوص نگاهداری شود. تامین و توقیف و انتقال وجوه مزبور به حساب های شرکت ممکن نیست مگر پس از به ثبت رسیدن افزایش سرمایه شرکت “.
حکم مندرج در مقرره بالا با مفاد ماده 22 لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 ناظر به تاسیس شرکت سازگاری دارد. لکن در مورد حمایت از وجوه پرداختی بابت افزایش سرمایه، مقنن چند گام فراتر گذارده و ظاهراَ حتی تامین و توقیف قضایی نسبت به چنین وجوهی را مجاز به شمار نیاورده است.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 

سازماندهی شرکت سهامی ، بر عهده سه رکن اصلی شرکت است : رکن تصمیم گیرنده ( مجمع عمومی ) ، رکن اداره کننده ( هیات مدیره ) و رکن نظارت کننده ( بازرس).

هیات مدیره : هیاتی از میان سهامداران شرکت سهامی انتخاب می گردند که وظیفه اداره شرکت را بر عهده دارند و دارای خصوصیات ذیل اند :
_ حتماَ باید از بین صاحبان سهام انتخاب گردند، نه از خارج از شرکت .
_ انتخاب مدیران به رای اکثریت نسبی حاضرین در مجمع است.
_ اعضاء هیات مدیره شرکت هم می توانند از بین اشخاص حقیقی باشند و هم از بین اشخاص حقوقی. مهم آن است که در هر صورت اعضاء هیات مدیره سهامدار شرکت باشد.

عضویت شخص حقوقی در هیات مدیره
در این خصوص الزامات ذیل برقرار است : ( ماده 110 ل. ا.ق. ت )
1- اگر یک شخص حقوقی به عنوان عضو هیات شرکت سهامی انتخاب گردد، آن شخص حقوقی باید یک نفر را به نمایندگی دائمی خود جهت انجام وظایف مدیریت معرفی نماید.
2- شخص حقوقی عضو هیات مدیره می تواند نماینده خود را عزل کند به شرط آن که در همان موقع جانشین او را کتباَ به شرکت معرفی نماید وگرنه غایب محسوب می شود.
3- شخص حقیقی که به عنوان نماینده شخص حقوقی در هیات مدیره انتخاب می گردد، مشمول همان شرایط و تعهدات و مسئولیت های مدنی و جزایی عضو هیات مدیره می باشد.
4- شخص حقیقی که به عنوان نماینده شخص حقوقی در هیات مدیره انتخاب می گردد، از جنبه مدنی با شخص حقوقی که او را به نمایندگی تعیین نموده است مسئولیت تضامنی خواهد داشت، اما مسئولیت کیفری فقط متوجه شخص حقیقی است.

تعداد اعضاء هیات مدیره : ماده 107 ل. ا. ق. ت
تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکت های سهامی عام را حداقل 5 نفر می داند. حداقل تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکت های سهامی خاص قانون بیان حکم نکرده است و از این رو اختلاف نظر است :
1- برخی به استناد این که در هیات مدیره بنا بر ماده 119 ل. ا. ق. ت باید یک رئیس و یک نایب رئیس تعیین گردد، حداقل تعداد اعضاء هیات مدیره را در شرکت های سهامی خاص، 2 نفر می دانند.
2- برخی دیگر به استناد این که بنابر ماده 1121 ل. ا. ق. ت ، تصمیمات هیات مدیره باید به اکثریت آراء هیات مدیره اتخاذ گردد و بنا بر ظاهر عبارت ” هیات ” ، حداقل تعداد اعضاء هیات مدیره را در شرکت های سهامی خاص، 3 نفر می دانند.
نظر دوم ، اقوی به نظر می رسد.

مدت مدیریت
در اساسنامه معین می شود . البته این مدت نمی تواند بیش از دو سال باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin



درآغاز به تعریفی از روانشناسی خواهیم پرداخت:
روانشناسی علم مطالعه رفتار وفرآیندهای ذهن موجود زنده ،بخصوص انسان براساس روش علمی است،از انجا که امروزه فکر و اندیشه انسانها پایه هر عمل و فعالیتی می باشد،شناخت و درمان مسایل و مشکلات مربوط به آن نیز بسیار ضروری و مهم می باشد،وظیفه اصلی این کار برعهده روانشناس می باشد؛ درتعریفی دیگرروانشناسی را مطالعه وشناخت علمی ،چگونگی وچرایی ابعاد مختلف رفتار موجود زنده به ویژه انسان نامیده اند.دراین تعریف رفتار(انسان) نقطه تمرکز علم روان شناسی شناخته شده است.

همچنین منظور از رفتارآن دسته از حالتها ،عادتها،فعالیتها،کنش ها و واکنشهای نسبتا پایداری است که از انسان سر میزند و همواره قابل مشاهده ،اندازه گیری ،ارزیابی و پیش بینی است.
دانشمندان علوم رفتاری و روانشناسی رفتار انسانها را به انواع مختلف تقسیم کرده اند که شامل:
رفتار شخصی، رفتار شغلی ،رفتار تحصیلی، رفتار اجتماعی می شود.
روانشناسی شاخه های گوناگونی دارد که برای نمونه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.
روانشناسی رشد، روانشناسی تربیتی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی جنایی، روانشناسی کودکان استثنایی، روانشناسی مثبت نگر، روانشناسی راهنمایی و مشاوره، روانشناسی تجربی، روانشناسی عمومی، روانشناسی رشد، روانشناسی فرا روانشناسی، و….
ثبت شرکت روانشناسی:
برای ثبت شرکت روانشناسی، شما می توانید یکی از انواع شرکت مسئولیت محدود و یا سهامی خاص را مدنظر بگیرید.
در رابطه با ثبت شرکت روانشناسی در ذیل به شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت روانشناسی سهامی خاص و هم چنین مسئولیت محدود می پردازیم.
شرایط لازم برای ثبت شرکت روانشناسی سهامی خاص:
حداقل سرمایه یک میلیون ریال –
حداقل ۳نفر عضو+۲نفر بازرس –
پرداخت نقدی حداقل ۳۵%سرمایه –
مدارک لازم :
– اصل گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
تصویر کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضاء –
– اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
امضاء اقرارنامه –
تنظیم وکالتنامه رسمی –
شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود:
شرایط مورد نیاز:
حداقل سرمایه صدهزارتومان –
تعهد به پرداخت کل سرمایه –
حداقل ۲نفر عضو –
مدارک مورد نیاز:
– تصویر کارت ملی و شناسنامه همه اعضا
اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع –
اقرارنامه امضاشده –
٭ذکراین نکته حائزاهمیت است که لازمه ی فعالیت دربخش های روان پزشکی وروان درمانی دارابودن مدرک تحصیلی مرتبط ،گواهی گذراندن دوره های آموزشی ومهارت درآن حوزه می باشد.
فعالیت دربرخی موضوع فعالیت های روانشناسی نیازمند دریافت مجوز از مراجع مسئول نظیر نظام روانشناسی وسازمان بهزیستی است.
درذیل به ذکرفعالیتهای نهادهای روانشناسی، که نیازمند دریافت مجوز از سازمان بهزیستی می باشند می پردازیم:
تاسیس مراکز درمانی و بازتوانی معتادین
تأسیس خانه سلامت دختران و زنان
تأسیس کلینیک و اورژانس های مددکاری و اجتماعی
تاسیس مجتمع ها و مراکز خدمات بهزیستی
تأسیس مراکز حرفه اموزی معلولین
تاسیس مراکز توانبخشی معلولین
تاسیس مراکز توانبخشی سالمندان
موضوع فعالیت تاسیس مهد های کودک
تاسیس مراکز خدمات مشاوره ای اجتماعی
تاسیس انجمن ها و موسسات غیر دولتی
تاسیس مراکز خدمات مشاوره ژنتیک
تاسیس مراکز توانبخشی و درمانی بیماران روانی
تاسیس مراکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی سرپرست و خیابانی.
نام های درخواستی نیاز به مجوز عبارتند از : مهدهای کودک ، مراکز نگهداری شیانه روزی کودکان بی سرپرست و خیابانی، خانه ی سلامت دختران و زنان، بهریستی ، توانبخشی ، معلولین ، توانبخشی و نگهداری سالمندان ، معتادین –
همچنین موضوعات روانشناسی که نیاز به اخذ مجوز ندارند شامل :
1- تحقیق در زمینه روانشناسی
2- برگزاری کارگاه روانشناسی، سمینارها و کنفرانس های عمومی
می باشند.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 


ضوابط قانونی ثبت برند
به موجب تبصره 1 قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات مصوب اول تیرماه 1310 ثبت علامت در ایران اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد ولی ماده 2 اضافه می کند : ” حق استعمال انحصاری علامت تجاریفقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رسانیده باشد “.
بنابراین موسسات تجاری جز در مواردی که دولت آن را الزامی کند، اجباری به ثبت علامت تجاری ندارند. یکی از مواردی که دولت ثبت آن را اجباری دانسته است، برند مواد غذایی است. تصویب نامه ای که در اردیبهشت ماه 1328 به تصویب هیئت وزیران رسیده است ثبت علامات مربوط به اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی را که ذیلاَ شرح داده می شود اجباری نموده است :
الف- داروهای اختصاصی ( اسپسالیته ) مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پرشک یا بدون آن مصرف می شود.
طبق تبصره ماده 5 آیین نامه داروهای اختصاصی ( اسپسیالیته ) عبارتست از تمام اجناس دارویی یا طبی که برای استعمال داخلی یا خارجی انسان یا حیوانات اهلی به کار می رود و نام و ترکیب و تعریف آن ها غیر از چیزی است که اسم معمولی این اجناس در کوکس ها یا در اصطلاحات دارویی به تصدیق وزارت بهداری باشد یا فرمول حقیقی آن در روی برچسب نوشته نشده باشد و در بسته یا پاکت یا جعبه یا بطری به فروش برسد.
ب- مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشند مانند کنسرو مواد غذایی، آردهای مخصوص ، چای های مختلف ، کاکائو ، شکلات ، آب نبات ، پنیر ، شیر ، مربا ، ترشی ، کره و روغن های مختلف و غیره.
ج- آب های معدنی یا گازدار، شربی ، آب های میوه و انواع نوشابه ها که در تحت اسم و ظروف مشخصی به معرض فروش گذارده می شود.
د- لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود. مانند صابون، خمیر ، محلول ، عطریات و ادوکلن و غیره.
اجناس بالا اعم از آنکه در داخله ایران ساخته یا در خارج ساخته و وارد کشور شود و در بازار تحت اسم مشخصی که بر روی برچسب آن زده می شود به معرض فروش قرار گیرد باید دارای علامت صنعتی یا تجاری به ثبت رسیده بوده و در روی برچسب نکات ذیل تصریح شود :
الف- اسم تجاری و نشانی سازنده جنس با قید کشور مبدا
ب- شناره ثبت در ایران
ج- هر موقع که وزارت بهداری اعلام کند شماره و تاریخ اجازه وزارت بهداری برای ساختن یا به معرض فروش گذاردن جنس در ایران .
علامت و مشخصات بالا باید قبل از به معرض فروش قرار دادن جنس روی اجناسی که از خارج وارد شده قید گردد.

جهت ثبت برند نان صنعتی لازم است مدارک و اسناد ذیل فراهم گردد :
– اظهارنامه برند
– نسخه اصلی نمایندگی، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
– ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر ده در ده سانتی متر باشد.
– اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد ، ارائه خواهد شد.
– چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید. در هر حال، علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد.
– در صورت سه بعدی بودن علامت ، ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند ، الزامی است.
– مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.
– ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بنا به تشخیص مرجع ثبت
– نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیتدار، اتحادیه یا دستگاه مرتبط، در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد.
– مدارک مثبت هویت متقاضی
– رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
– مدارک نمایندگی قانونی، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
– در صورتی که متقاضی درخواست حق تقدم کرده باشد، هنگام تقاضای ثبت علامت باید درخواست خود را همزمان با تاریخ تسلیم اظهارنامه، به همراه مدارکی که حاکی از این حق باشد به مرجع ثبت تسلیم نماید.
این درخواست باید مشتمل بر موارد ذیل باشد :
1. تاریخ و شماره اظهارنامه اصلی
2. کشوری که اظهارنامه اصلی در آن جا تسلیم شده و یا در صورت منطقه ای یا بین المللی بودن اظهارنامه ، اداره ای که اظهارنامه در آن جا تسلیم شده است.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 | نظرات ()