نوشته شده توسط : yasamin


فرایند ثبت برند از جمله ثبت برند تخمه آفتابگردان در اداره مالکیت معنوی که مستقیما زیر نظر نهاد ثبت اسناد و املاک کشور است، انجام می شود. هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند یک یا چندین برند برای خود به ثبت برساند.

ثبت برند باعث می شود تا بتوانیم سرویس ها و کالاهایمان را در جهان از سایر رقبا متمایز نماییم و تولید کننده یا کارفرما به این اطمینان خاطر می رسد که از اسم و برند آن، فرد دیگری نمی تواند سو استفاده نماید زیرا نام و علامت یک تیم، اعتبار معنوی آن به شمار می آید و مخاطبین نیز شمارا با آن اسم و برند می شناسند.

بنابراین یک تولید کننده یا هر فردی که فعالیت اقتصادی داشته باشد باید براساس مقررات تجارت برای کسب و کار خود یک نام منحصر به فرد خاص و یک علامت تجاری برگزیند و آن را در اداره مالکیت معنوی ثبت کند.

 

ثبت برند مواد غذایی
برای راحتی در انتخاب برند متناسب با مواد غذایی گوناگون، این مواد به دسته‌بندی‌های معین تقسیم شده‌اند. برای ثبت برند مواد غذایی ابتدا باید بدانید که مواد غذایی موردنظر شما در چه گروهی قرار دارد:

شیر و لبنیات
گوشت و حبوبات و خشکبار
میوه ها و سبزیجات
نان و غلات
میوه و سبزیجات
پس تا اینجای مقاله ثبت برند تخمه آفتابگردان متوجه شدید که تخمه آفتابگردان در چه گروهی از مواد غذایی قرار دارد.

شرایط ثبت برند تخمه آفتابگردان
برند مورد استفاده بر روی محصول که برای ثبت ارائه می شود یا برند مشابه آن، نباید قبلا ثبت شده باشد.

از ویژگی های نشان تجاری، نو بودن آن است. یعنی برند باید همراه با طراحی و ظرایف شکلی باشد و نباید فقط علامت های پیش پا افتاده ای باشد.

برند علاوه بر اینکه باید با دیگر برندها فرق داشته باشد، بایستی با نوع و جنس محصول نیز مرتبط باشد.

برند باید صداقت و وضوح داشته باشد و در آن عناوین عام و گمراه کننده به کار گرفته نشده باشد.

ثبت برند تخمه آفتابگردان

نحوه ثبت برند تخمه آفتابگردان
یکی از نیازهای قانونی و حقوقی در زمینه صنعت مواد غذایی، ثبت برند مواد غذایی است. از اساسی ترین و مهم ترین نیاز انسان ها محصولات غذایی می باشد، به همین دلیل بازار مربوط به مواد خوراکی رونق بیشتری دارد و نسبت به دیگر نیازها فعال تر است. برای ثبت برند ابتدا شما باید یک اسم مرتبط با خشکبار و تخمه آفتابگردان انتخاب کنید.

 

شاخصه های برند خوب
در حد امکان تک سیلابی باشد.
از عناوین ساده و منحصربه فرد استفاده شود.
تقریبا با زمینه فعالیت شما ارتباط داشته باشد.
به برند های دیگر شباهت نداشته باشد.
جامعه هدف را به چالش بکشد.
ریشه فارسی داشته باشد.
با موازین اسلامی مغایرت نداشته باشد.
عناوین عام نداشته باشد.
نکته: اسم انتخابی باید در فرهنگستان لغت دارای معنی باشد در غیراینصورت برای ثبت آن باید کارت بازرگانی داشته باشید.

چگونگی ثبت برند مواد غذایی
در حقیقت شرکت هایی که فعالیت آن ها در اساسنامه خود، تولید و توزیع و یا خدمات مرتبط با مواد غذایی باشد، علاوه بر اخذ مجوز فعالیت از نهاد غذا و دارو، در حین فعالیت نیز باید دارای برند و یا نشان تجاری معین و ثبت شده باشند.

تولید مواد خوراکی و فروش و توزیع محصولات غذایی، شغلی پر درآمد و پایدار بوده و هست و به علت درخواست زیاد برای خرید مواد غذایی، تعداد تولیدکنندگان و ارائه دهندگان مواد غذایی بیشتر از هر صنعت دیگری است، بنابراین درخواست به منظور ثبت برند مواد غذایی در طبقات گوناگون بسیار زیاد است و میزان علامات تجاری به ثبت رسیده در این حوزه به علت تراکم مواد بالا، بسیار زیاد و گاها ثبت نشان تجاری یا برند مواد غذایی از جمله ثبت برند تخمه آفتابگردان برای بعضی از داوطلبان، امری پیچیده و مشکل می باشد.

 

چه اشخاصی می توانند ثبت برند انجام دهند؟
هم شخص حقیقی و هم شخص حقوقی که اسنادی مبنی بر تولید-پخش-بسته بندی-تجارت و یا واردات و صادرات محصول) و یا اسنادی برای فعالیت در حوزه خدماتی منحصربه فرد داشته باشد می تواند در همان حوزه درخواست ثبت نام و برند خود را بدهد.

مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقوقی
یک نسخه از مدارک شناسایی مدیرعامل.
جواز کسب یا پروانه بهره برداری
آخرین آگهی تغییرات (از تاریخ ثبت آخرین تغییرات نباید بیش از 2 سال گذشته باشد)
آگهی ثبت
مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقوقی
یک نسخه از مدارک شناسایی
جواز کسب یا پروانه بهره برداری
هزینه ثبت برند تخمه آفتابگردان
هزینه ثبت برند متفاوت است به گونه ای که اگر شخصی بخواهد از حروف لاتین استفاده نماید باید برای دریافت کارت بازرگانی یا کارت عضویت اقدام نماید که باعث افزایش هزینه ثبت برند می شود.

هزینه ثبت برند شامل هزینه ثبت اظهارنامه و انتشار دو سری آگهی روزنامه رسمی است که نسبت به اطلاعات اگهی روزنامه هزینه آن فرق می کند.

 

درمجموع هزینه ثبت برند شامل موارد زیر است:
ثبت اظهارنامه و اضافه طبقا
هزینه دریافت کارت بازرگانی یا کارت عضویت در صورت نیاز
هزینه انتشار آگهی های روزنامه رسمی.
تمدید ثبت برند و طرح



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


اگر قصد ثبت شرکت در بوئین زهرا را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شهرستان بوئین زهرا در استان قزوین قرار دارد. این شهرستان دارای چهار بخش به نام های مرکزی، دشتابی، رامند و شال است. همانطور که می دانید استان قزوین یکی از مناطق زلزله خیز کشور است و زلزله خیز ترین شهرستان این استان، شهرستان بوئین زهرا است که در سال 1341 نیز 20000 نفر بر اثر زلزله در این شهرستان جان باختند. دو زبان تاتی و آذری در این شهرستان رواج دارد اما اکثریت به زبان تاتی سخن می گویند. در سرشماری های انجام شده در سال 1390 جمعیت شهرستان بوئین زهرا بیش از 164000 نفر گزارش شده است. کشت پسته در بوئین زهرا رتبه اول را دارد و در درجه دوم گردو و انگور کشت خوبی دارند البته از دیگر محصولات این شهرستان می توان به پیاز و پنبه نیز اشاره کرد.

مزایای ثبت شرکت در بوئین زهرا
کسانی که می خواهند برای اولین بار کسب و کار خود را راه اندازی کنند وقتی نوبت به ثبت شرکت و کسب و کارشان می رسد با این سوال مواجه هستند که چه نیازی است شغل خود را در قالب یک موسسه و یا شرکت راه اندازی کنیم؟ و یا ثبت شرکت چه مزایایی برای کسب و کار من دارد؟

بهتر است بدانید ثبت شرکت باعث می شود کسب و کار و فعالیت های تجاری، تولیدی، خدماتی و… شما در چارچوب قانون قرار گیرد. هنگامی که شما شرکت خود را به ثبت می رسانید تمامی فعالیت هایی که انجام می دهید تحت حمایت دولت و قانون تجارت است و اگر مشکلی بین طرفین قرارداد و شرکا پیش بیاید از طریق قانون به راحتی قابل پیگیری خواهد بود. از دیگر مزایای ثبت شرکت می توان به عقد قرارداد با اشخاص حقیقی وحقوقی اشاره کرد چرا که امروزه افراد حقیقی و حقوقی به سختی با اشخاص حقیقی وارد معامله می شوند و درصد اعتماد به اشخاص حقیقی بسیار پایین تر از اشخاص حقوقی است.

از مهمترین مزیت ثبت شرکت، امکان شرکت در مزایدات و مناقصات است که از این طریق می توان سود کلانی را برای شرکت به دست آورد و همچنین شما در این جلسات می توانید با شرکت های بزرگ و معتبری آشنا شوید. هنگامی که شرکت خود را به ثبت می رسانید تمامی وظایف میان شرکا و سهامداران تقسیم می شود در این صورت وظایف دقیق تر انجام می شود و همچنین تمامی مسئولیت ها بر عهده یک شخص نیست و در صورت داشتن بدهی و یا دیگر مشکلات تنها یک شخص پاسخگو نخواهد بود.

ثبت شرکت در بوئین زهرا

انواع قالب های ثبت شرکت در بوئین زهرا
شرکت سهامی عام
شرکت سهامی خاص
شرکت با مسئولیت محدود
شرکت تضامنی
شرکت نسبی
شرکت مختلط سهامی
شرکت مختلط غیر سهامی
شرکت تعاونی
ثبت شرکت سهامی خاص در بوئین زهرا
شرکت های سهامی خاص را می توان با حداقل 5 عضو تشکیل داد که 3 نفر به عنوان سهامدار و اعضای هیات مدیره و دو نفردیگر نیز به عنوان بازرسین اصلی و علی البدل انتخاب می شوند. حداقل سرمایه اولیه نیز برای تشکیل چنین شرکتی یک میلیون ریال است، هر چه مقدار سرمایه اولیه زیاد باشد به همان میزان حق الثبت زیاد می شود. در شرکت های سهامی خاص تمامی سرمایه به وسیله موسسین شرکت تامین می شود و همه سرمایه در همان ابتدا به سهام تقسیم می شود. سهامداران موظف به سپرده گذاری حداقل 35% از سرمایه شرکت به حساب شرکت در حال تاسیس هستند و 65% باقی مانده نیز در تعهد سهامداران باقی می ماند. در شرکت سهامی خاص همه سهامداران به میزان سرمایه ای که به شرکت آورده اند در برابر تعهدات و قروض شرکت مسئولیت بر عهده خواهند داشت.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در بوئین زهرا

ارائه دو نسخه از اظهار نامه شرکت سهامی خاص
ارائه دو نسخه از اساسنامه
ارائه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسان شرکت
ارائه دو نسخه از صورت جلسه هیات مدیره
ارائه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی همه اعضای هیات مدیره، سهامداران و بازرسان شرکت
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه همه سهامداران، اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و بازرسان شرکت
ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% از سرمایه شرکت به حساب شرکت در حال تاسیس
ارائه مجوز در صورت نیاز
ارائه وکالت نامه در صورتی که امور مربوط به ثبت توسط وکیل انجام می شود.
ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بوئین زهرا
شرکت با مسئولیت محدود را می توان با حداقل دو عضو تاسیس کرد. حداقل سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است که تمامی سرمایه تحت عنوان سهم الشرکه باقی می ماند. تمامی سرمایه در اختیار مدیر عامل قرار داده می شود و اقرار نامه ای مبنی بر دریافت تمامی سرمایه از جانب مدیر عامل امضا می گردد. همه شرکا تنها به میزان آورده خود به شرکت در برابر دیون و تعهدات شرکت مسئول هستند. در کنار نام شرکت باید عبارت “شرکت با مسئولیت محدود” به صورت خوانا و بدون فاصله قید شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بوئین زهرا
ارائه دو برگ از تقاضا نامه شرکت با مسئولیت محدود
ارائه دو برگ از شرکتنامه
ارائه دو جلد از اساسنامه
ارائه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین شرکت
ارائه صورت جلسه اعضای هیات مدیره
ارائه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی همه شرکا، اعضای هیات مدیره، بازرسین و مدیر عامل شرکت
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه همه اعضای هیات مدیره، بازرسین و مدیران شرکت
ارائه مجوز در صورتی که موضوع فعالیت شرکت نیاز به اخذ مجوز داشته باشد.
ارائه وکالتنامه در صورتی که وکیل امور مربوط به ثبت را انجام می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 


ثبت شرکت در فنوج نیازمند مراحل و توضیحاتی است که در این مقاله به آن می پردازیم.شهر فنوج یکی از شهرستان استان سیستان و بلوچستان به حساب می آید جمعیت این شهر برابر 69161 نفر تا سرشماری سال 1395 می باشد و مساحت آن برابر 700 هکتار است ز جاذبه‌های گردشگری شهرستان فنوج می‌توان به محله باستانی پشت قلعه اشاره کرد که قدمت آن به قبل از اسلام و ورود آریایی‌ها (از شاخه گرامات) به این سرزمین می‌رسد و آماده پذیرش گردشگران عزیز می‌باشد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری می‌توان به مسجد پشت قلعه مربوط به دوره صفویه می‌باشد, این مسجد در محله باستانی پشت قلعه قرار دارد.

 

مزایای ثبت شرکت
شرکت بین یک یا دو نفر که هدفی مشترک دارند برای رسیدن به سوددهی های بیشتر تاسیس میشود. در ابتدای کار شاید نیاز به اینکه شرکت تان را به ثبت برسانید نداشته باشید اما به مرور زمان به این امر نیاز خواهید داشت زیرا مزایای زیادی برای شرکت و کسب و کار شما به ارمغان می آورد از جمله این مزایا ها می توان به اعتبار بخشیدن به کسب و کار و افراد شرکت , انجام فعالیت های شرکت به صورت اشتراکی , حمایت دولت از این شرکت ها , کیفیت بالاتر و خدمات بیشتر , استفاده از تسهیلات بانکی , حضور در مزایده ها , انجام تبلیغات قدرتمند و جلب اعتماد دیگر شرکت ها و مشتری ها به شرکت شما برای شما به آسانی صورت میگیرد.

ثبت شرکت در فنوج

شرکت سهامی خاص
شرکتی بازرگانی است که امور تجاری انجام نمی دهند و تمامی سرمایه های آن توسط موسسین تأمین‌گردیده و سرمایه‌ی آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. تعداد سهامداران از سه نفر کمتر نمی باشد.

 

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص
اساسنامه شرکت سهامی خاص که باید به امضای سهامداران رسیده باشد
اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی
صورت جلسه مجمع عمومی موسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد
فتوکپی برابر اصل شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین
تصویر کارت ملی
صورتجلسه هیئت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد
ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به اعلام کارشناس اداره ثبت شرکت ها

شرکت با مسئولیت محدود
این شرکت نیز تجاری محسوب می شود و بین دو یا نفر تاسیس میگردد هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛ فقط به میزان سرمایه‌ی خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است و نام شرکت در تمامی مدارک ذکر می شود.

 

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود
شرکت نامه و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا
اساسنامه ی تکمیل شده و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد
اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضای هیات مدیره،مدیر عامل
تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
قوانین نام شرکت
برای انتخاب نام شرکت جهت ثبت لازم است تا قوانینی را رعایت نمایید و متناسب با آن نام شرکت خود را انتخاب نمایید و به اداره ثبت شرکت ارائه دهید تا بر اساس همین قوانین نامی را برای شرکت شما انتخاب نمایند.

دارای ریشه فارسی باشد یعنی در فرهنگ لغات دهخدا یا معین موجود باشد.
تکراری نباشد و قبلا به ثبت نرسیده باشد. به صورت حروف باشد. سه سیلابی باشد .
از اسامی خاص نباشد .
از اسامی شعرا و دانشمندان و کاشفان معاصر نباشد .
مخالف شئونات اسلامی و نظم عمومی و اخلاق حسنه نباشد.
باعث فریب افکار عمومی نشود.
با موضوع کاریتان ارتباط داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin



تعداد اعضا در شرکت با مسئولیت محدود حداقل ٢ نفر و در شرکت سهامی خاص این تعداد به 3 نفر سهامدار محدود می گردد. سرمایه اولیه در شرکت محدود تنها در اساسنامه اعلام شده و نیازی به افتتاح حساب و واریز وجه نمی باشد.
اما در شرکت سهامی خاص سهامداران مکلفند که حداقل ٣٥% از سرمایه اولیه را به حسابی به نام شرکت تودیع دهند. و گواهی مربوطه به هنگام تشکیل شرکت ارائه گردد و ٦٥% باقیمانده سرمایه در تعهد سهامداران می ماند.
واگذاری سهام در شرکتهای مسئولیت محدود با توافق سه چهارم شرکا و پس از ثبت در دفترخانه اسناد رسمی انجام می شود اما این امر در شرکتهای سهامی به شکل نقل و انتقال عادی سهام انجام می گردد.
انتخاب بازرسین برای شرکت سهامی خاص اجباری بوده و برای شرکت مسئولیت محدود الزامی نمی باشد..
در شرکتهای سهامی مدت تصدی سمت مدیریت محدود به دو سال می باشد که البته می توان آن را تمدید نمود. اما در شرکتهای مسئولیت محدود می توان مدیران را به صورت مادام العمر انتخاب نمود و یا در اساسنامه مدت تصدی آنها را مقرر ساخت. شرکت سهامی عام با حضور حداقلی پنج سهامدار یا مدیربه ثبت می رسد و شرکت سهامی خاص حداقل باید دارای سه سهامدار باشد. در صورتی که شرکت با مسئولیت محدود از حداقل دو شریک تشکیل می شود .
حداقل سرمایه در سهامی عام پنج میلیون ریال و این مقدار برای سهامی خاص یک میلیون ریال به اضافه پرداخت حداقل ٣٥% کل سرمایه می باشد اما درشرکت با مسئولیت محدود بدون ارائه مدارک تودیع سرمایه صرفا اعلام میزان سرمایه و پرداخت آن به صندوق شرکت و اقرار مدیر عامل مبنی بر دریافت آن کافی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin



بازرسین مخیر هستند که در هر موقع هرگونه رسیدگی که لازم است را به انجام رسانیده و اطلاعات مربوطه را از شرکت مطالبه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 



برای ثبت شرکت تبلیغانتی مجوز داده نمی شود و در صورت اخذ مجوز از " کانون تبلیغات" برحسب تمایل و شرایط افراد و تعداد آنها می توان شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص به ثبت رسانید.

 



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 



با جستجو در سایت روزنامه رسمی آگهی های شرکت را بررسی کرده و در صورتی که اخیرا" به شرکت پیوسته باشید به دنبال نام خود در آخرین آگهی تغییرات باشید و اگر از ابتدای تاسیس از سهامداران شرکت بوده اید می توانید نام خود را در آگهی تاسیس شرکت ببینید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin






به منظور ثبت شرکت برای بسته بندی خشکبار نیازی به مجوز ندارید و فقط مدارک شناسایی خود و سایر اعضا را به همره یک قطعه عکس کافی است.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 

جهت ورود اطلاعات صورتجلسه تغییرات شرکت ابتدا باید اطلاعات ذیل را پر نمایید. در صورت نیاز می توانید با کارشناسان ما در ثبت 20 تماس حاصل فرمایید :

اطلاعات شرکت

اگر شناسه ملی شرکت خود را در اختیار دارید آن را در قسمت مربوطه وارد و کلید «گام بعدی» را کلیک نمایید.

در صورتی که شناسه ملی شرکت را در اختیار ندارید می توانید با استفاده شماره ثبت و انتخاب نوع شرکت به مرحله بعد بروید.

۱- شماره ثبت شرکت: شماره ای که هنگام ثبت به شرکت اختصاص داده شده است. این شماره در صورتجلسه تاسیس و اساسنامه شرکت موجود است و می توانید به آن مراجعه نمایید.

۲- نوع شرکت: در این قسمت باید نوع شرکت خود را وارد نمایید به عنوان مثال شرکت سهامی خاص، با مسئولیت محدود، نسبی، تضامنی یا غیره می تواند باشد.

اطلاعات جلسه

در صفحه بعدی ابتدا نوع صورتجلسه که به عنوان مثال می تواند مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و غیره باشد تعیین می شود. توجه داشته باشید که نوع صورتجلسه بر اساس نوع شرکت متفاوت است بنابراین اگر شرکت سهامی خاص باشد نوع صورتجلسات آن با صورتجلسات شرکت با مسئولیت محدود متفاوت خواهد بود. آنچه در نوع صورتجلسه مشاهده می نمایید صورتجلساتی است که با توجه به نوع شرکت می توانید انتخاب کنید.

نصاب جلسه نیز مشخص می نماید که جلسه با حضور تمامی اعضا تشکیل شده یا اکثریت اعضا حضور دشته اند که در این حالت نیز باید آیتم مورد نظر مشخص شود.

نام و نام خانوادگی، شماره ملی و شماره همراه متقاضی جهت اطلاع رسانی و دسترسی در مواقع خاص نیز باید در این قسمت وارد شود.

همچنین «سمت متقاضی» که نشان می دهد شخص درخواست کننده اصیل است یا وکیل.

در این قسمت باید تاریخ جلسه ای که برگزار شده است مشخص شود.

ساعت شروع و خاتمه جلسه نیز در قسمت های مربوطه وارد می شود. ذکر این نکته ضروری است که تقدم و تاخر ساعات جلسات را در صورتی که چند جلسه در یک روز تشکیل شده باشد رعایت فرمایید.

در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.در این مرحله نیز می توان با کلیک بر روی کلید «پذیرش موقت» شماره دسترسی ۱۹ رقمی دریافت نمایید.

نام و نام خانوادگی و سمت امضاء کننده دفتر باید مشخص شود. همچنین «وضعیت توکیل امضا کننده» نشان می دهد که حق توکیل اعطا شده است یا خیر.

تصمیمات جلسه

در این صفحه تصمیماتی که که در جلسه اتخاذ شده وارد می شود. لازم به ذکر است تصمیماتی که نمایش داده می شود بر اساس نوع صورتجلسه متغیر است. بنابراین اگر تصمیم جلسه در فهرست مورد نظر وجود نداشته باشد ممکن است که شما مجاز به اتخاذ چنین تصمیمی در این نوع جلسه نباشید. ابتدا با کلیک بر روی کلید از فهرست نوع تصمیم، تصمیم مورد نظر را انتخاب نموده سپس کلید «افزودن تصمیم جلسه» را کلیک می نماییم. اگر در یک جلسه چند تصمیم اتخاذ شده باشد که باید در یک صورتجلسه گنجانده شود، از فهرست نوع تصمیم انتخاب نموده و کلید «افزودن تصمیم جلسه» را مجدداً کلیک می نماییم. برای حذف یک تصمیم بر روی کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.

اگر در موضوع جلسه شما تغییر نام وجود داشته باشد پس از کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه «نام-های درخواستی» می رود و در غیر این صورت به صفحه «اشخاص جلسه» منتقل می شود.

نام های درخواستی

در ابتدا «اولویت» را مشخص می نماییم. یعنی به ترتیب اسامی که مدنظر است پیشنهاد داده می شود. ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که اگر اولویت های بالاتر مورد قبول باشد به اولویت های بعدی ترتیب اثر داده نمی شود. سپس در فیلد «نام درخواستی» اسم مورد نظر تایپ می شود. در قسمت «توضیحات متقاضی» اگر شرح یا توضیح اضافه لازم بود می توان اضافه نمود. پس از آن با کلیک بر روی کلید «ثبت نام» اسم پیشنهادی خود را اضافه می نمایید. تعداد اسامی پیشنهادی نباید از ۵ اسم بیشتر باشد. برای حذف یک اسم بر روی کلید «حذف» کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.

اشخاص جلسه

در این مرحله باید اعضایی که در جلسه حضور دارند و سمت هر یک را مشخص نمایید. ممکن است شخصی به عنوان وکیل یا نماینده یک نفر دیگر در جلسه حضور داشته باشد. همچنین اگر شخصی صرفاً به عنوان سهامدار شرکت داشته باشد این عنوان انتخاب می شود. اما توجه نمایید که اگر شخصی سمتی در جلسه دارد، به عنوان مثال رئیس یا منشی جلسه است و جزء سهامداران نیز محسوب می شود باید سمتی که در جلسه دارد انتخاب شود. در این صفحه باید «نوع شخص»، «نام شخص»، «نام خانوادگی شخص»، «شماره ملی» و «نام پدر» باید ورود اطلاعات شود.گزینه ای به نام «تابعیت شخص» وجود دارد. در این گزینه دو انتخاب وجود دارد اولی «ایرانی» و دومی «غیر ایرانی» است. اگر گزینه ایرانی انتخاب شود باید حتماً شماره ملی شخص وارد شود و در صورتی که غیر ایرانی انتخاب شود باید «شماره گذرنامه» ورود اطلاعات شود. اگر نوع شخص، شخص حقوقی باشد نیز «نام شخص»، «شناسه ملی»، و «شماره ثبت» اجباری است.

سمت اشخاص جلسه

در این صفحه سمت اشخاص جلسه معین می شود. ابتدا «اشخاص جلسه» را از افرادی که قبلاً وارد کرده ایم انتخاب می شود. سپس «سمت در شرکت» نیز از فهرست مربوطه انتخاب می شود. بعد از آن «سمت در جلسه» انتخاب می شود.

ارتباط اشخاص جلسه

اگر سمت شخص در جلسه «نماینده سهام دار» یا «وکیل سهام دار» باشد در این صفحه وارد می شود. در این بخش ابتدا «نماینده/وکیل» انتخاب می شود. این فیلد بر اساس آنچه قبلاً وارد شده است انتخاب می شود. سپس «نوع نمایندگی» مانند وکیل، وصی، قیم یا غیره را از فهرست انتخاب می کنیم. پس از آن «نماینده شده/موکل» یعنی کسی که این شخص وکیل او شده است انتخاب می شود. در انتها کلید «ثبت ارتباط شخص» را کلیک می کنیم. اگر بخواهیم اطلاعات وارد شده را پاک کنیم از کلید «حذف ارتباط شخص» استفاده می نماییم. اگر بخواهیم تغییری در اطلاعات ایجاد کنیم بر روی صفحه کلید «مشاهده» را کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.

مدارک مورد نیاز

در این صفحه بنا به تصمیماتی که انتخاب شده و نوع صورتجلسه مدارکی را که متقاضی باید ارائه نماید را به صورت خودکار نشان می دهد. در سمت راست فرم گزینه ای به نام «تایید مدارک مورد نیاز» وجود دارد که باید تیک بخورد. در واقع با زدن این تیک متقاضی تایید می نماید که مدارک مورد نیاز را مطالعه نموده ونسبت به تهیه و ارائه انها اقدام می نماید.در انتها با کلیک بر روی کلید مرحله بعدی به صفحه بعد می رویم.

متن صورتجلسه

در این صفحه باید متن صورتجلسه تایپ شود. برای جلوگیری از اتلاف وقت می توانید از متون پیش فرضی که در سامانه تعبیه شده است استفاده نمایید. این متون بر اساس آنچه در تصمیمات انتخاب شده است تغییر می کند. برای این کار باید کلید «دریافت متن پیشنهادی رایانه» را کلیک نماییم. همچنین این متون کاملاً قابل تغییر است و قابلیت کپی و الصاق نیز دارد. در این مرحله و پس از تکمیل صورتجلسه کلید «پذیرش نهایی» را کلیک می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin




برای ثبت شرکت سهامی خاص دادن آدرس لازم است یا خیر؟ آیا این آدرس باید باسند باشد یا اجاره نامه کافی است؟ آیا میتوانیم آدرسی را بدون سند و اجاره نامه ارائه کنیم؟

در مرحله اول یعنی ثبت شرکت نیازی به سند یا اجاره نامه به نام شرکت نیست و با آدرس منزل یکی ازسهامداران نیز می توان شرکت را به ثبت رسانید. اما پس از ثبت شرکت ، جهت تشکیل پرونده مالیاتی باید آدرسی برای شرکت در نظر بگیرید. . پس بهتر است از ابتدا آدرسی را اعلام کنید که سند یا اجاره نامه به نام شرکتداشته باشد و یا آدرسی که پس از ثبت، امکان تغییر سند یا اجاره نامه آن به نام شرکت وجود داشته باشد تا در مرحله تشکیل پرونده مالیاتی مجبور نباشید برای تغییر آدرس زمان و هزینه اضافی صرف کنید.اما اگر برای ثبت شرکت آدرسی به غیر از آدرس شرکت را اعلامکرده اید با استفاده از صورتجلسه تغییرات می توانید اداره ثبت را از تغییر آدرس شرکت خود آگاه سازید.



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()