مراحل ثبت برند چیست؟
نوشته شده توسط : yasamin


مرحله 1 - ثبت برند
تهیه اظهارنامه ثبت برند شرکت و تنظیم نمودن آن و تحویل به اداره ثبت شرکت ها.

مرحله 2 - ثبت برند
متقاضی می بایست فرم های درخواست شده را تکمیل کرده و برند مورد نظر شرکت را به ثبت رساند.

مرحله 3 - ثبت برند
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند را تهیه و جهت بارگذاری در سامانه اینترنتی ، اسکن شود.

مـزایای ثبت برند و علامت تجاری
علامت تجاری باعث متفاوت بودن و خاص بودن خدمات و محصولات یک شرکت، نسبت به سایر شرکت ها می گردد.
علامت تجاری ، معرف رسمی و اختصاری یک شرکت محسوب می گردد.
علامت تجاری سبب تسریع و تسهیل بازاریابی می گردد.
علامت تجاری سبب کاهش هزینه های جانبی کالا یا خدمات شرکت می شود.
علامت تجاری سبب کاهش هزینه های معرفی و تبلیغاتی کالا یا خدمات می گردد.
علامت تجاری سبب اعطای نمایندگی به شرکت می شود.
علامت تجاری و واگذاری آن به سایر شرکت ها، منبع درآمدی جدید برای شرکت خواهد بود.

مزیت های ثبت برند و علامت تجاری به صورت غیر حضوری
۱- هزینه رفت و آمد ندارد.

۲- روند کار اصولی تر و سریع تر پیش می رود

۳- زمان بر نیست.

۴- با دریافت کد رهگیری، در جریان روند و پیشرفت کار قرار می گیرید.

۵- فرآیند کار به دور از مسائل بروکراسی اداری صورت می گیرد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند و علامت و لوگو
تهیه کپی از صفحات شناسنامه

تهیه کپی از کارت ملی

تهیه کپی از کارت بازرگانی

تهیه کپی از پروانه فعالیت

تهیه کپی از مجوز کسب

تهیه کپی از آگهی شرکت

تهیه کپی از جواز تاسیس

تهیه کپی از ثبت آخرین تغییرات

شرایط ثبت برند و علائم تجاری
به منظور نشان دادن علامت تجاری، علامت باید متمایز باشد یعنی باید بتواند منبع محصول خاص را شناسایی کند. در تعیین اینکه آیا علامت متمایز است بر اساس رابطه بین علامت و محصول اصلی، گروه علامت ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

دلخواه یا خیالی
حاشیه ای
توصیفی
عمومی





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: